Veolia 2773+4931..

Startat av Bussmicke, 06 september 2007, 21:37:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

En fotoplats inspirerad av PH..
Kul att man kan känna sig hemmai norr också.. ;)

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Känns som att de bara är vi två som har fotat Ö-vik med den berömda? hoppbacken i bakgrunden eller finns det några andra såna bilder som jag missat?

Bussmicke

Tror inte du har missat nå´t.
Det är tack vare dig som dessa två bilder kom till, har sett den där backen varenda gång men aldrig tänkt på att få med den speciellt..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 06 september 2007, 21:59:00 PM
Tror inte du har missat nå´t.
Det är tack vare dig som dessa två bilder kom till, har sett den där backen varenda gång men aldrig tänkt på att få med den speciellt..

Hehe, jag tänkte tvärtom direkt när jag såg den.
Tänkte att den representerade Ö-vik men att jag aldrig sett den på bild.

Bussmicke

Nåja, då är vi två om saken.
Konstigt att inte han med C har lagt ut, han bor i staden och knappt med bilder på sin sida.
Lite synd.
//Bussmicke.

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 06 september 2007, 22:03:13 PM
Nåja, då är vi två om saken.
Konstigt att inte han med C har lagt ut, han bor i staden och knappt med bilder på sin sida.
Lite synd.

Dags för återbesök för mig alltså. Jag har inte hoppbacken med på bild, varför jo därför att min gamla lilla kompakt-kamera inte gillade och ta sådana bilder. Nu har jag bättre utrustning så nästa gång kanske jag kan lyckas också.

PS, BM på din första bild, står det extrabuss på den blåa bussen bakom den röda skyltat Krocksta?

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

//Bussmicke.

yngrot

Finns det många fd. SL målade bussar i Örnsköldsvik?? Vad säger länsbolaget om dessa bussar??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 07 september 2007, 08:30:13 AM
Finns det många fd. SL målade bussar i Örnsköldsvik?? Vad säger länsbolaget om dessa bussar??

Finns inga färgkrav i Västernorrland!  :D

Walter

Men SL skylten i fronten på 4931 borde ju tas bort oavsett färgkrav eller ej!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jessika

Det var lite kul bilder, just i och med SL-skylten. Fast jag håller med om att det ser lite märkligt ut. Roligt med det som avviker i alla fall och hoppbacken är läcker! :D
/Jessika

Bussmicke

Tack.

i Ö-vik finns 3 SL-röda bussar: 2773, 4931, 7319.
Hörde på garaget att de skulle lackas om, vet ej hur och inget är klart.
//Bussmicke.

Kvarne

Mkt trevliga bilder!

En kort stund undrade jag om det var en minigolfbana i jätte-storlek som gömmer sig bakom bussarna, men snart slog det mig ju att det är en hoppbacke! (Sen när hoppar backar...? ;D )
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 07 september 2007, 10:35:08 AM

Om dessa dieselvagnar ska lackas om till någon ännu okänd "Ö-viksfärg" borde även Ö-viks kommun släppt på etanolkravet numera.

Om man ska spekulera kan det mycket väl hända att många av de äldre lågentrébussarna utan AC här i Umeå får bege sig ner till Ö-vik under nästa sommar, oavsett vinnare i upphandlingen. Förmodligen blir det mer tydliga krav i anbudet denna gång. Kanske vi förlorar våra tre MaxCi-vagnar och "lyx-Linkarna" 2774 och 2787 till Övik under 2008. Det skulle vara MYCKET tråkigt!  :(

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 07 september 2007, 10:35:08 AM
Tack.

Har inte 119 (7319) lackats om på snart fyra år tvivlar jag att det kommer gå snabbt med omlackningen...