Huvudmeny

Fastnat någon gång?

Startat av novak, 24 maj 2010, 23:52:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

En lördag, jag tror det var för två somrar sen nu, satt jag och körde linje 176 och 177. På utväg råkade jag först ut för broöppning vid Nockeby. Ett flertal minuter sen ropade jag upp anslutande bussar som skulle invänta vid Tappström. När jag kom fram till vändslingan hade en långtradare parkerat på hållplatsen precis när man kommer ut ur vändslingan. Sen som jag var och lite lagom stressad tänkte jag att det måste ju gå att komma runt. Men icke - där stod jag rakt över vägen i kanske 120 grader vinkel. Självklart satt det ingen förare i tradaren så jag blev tvungen att försöka backa. Ni kan ju själva tänka er: Förare som var ovan att backa Volvo med styrande bakaxel, stressade bilister på båda sidor som ville fram till färja och annat, resenärer i bussen som ville med anslutande bussar och tillråga på allt körde en annan buss upp i häcken på mig!  :o Det löste sig genom att jag fick lasta av resenärerna och efter en liten stund kom chaffisen till lastbilen lunkande och körde strax iväg. Det vart en svettig eftermiddag... :D

Alex Ljusteröbon

Citat från: novak skrivet 31 maj 2010, 03:58:31 AM
ser ju ut som han spärra av vägen  där :D

Det kan man säga ;)
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

lil-sis

Artillerigatan i Uppsala. Det var haaaaaalt så jag fick vänta på sandbilen men sen gick det bra.

Och sen en gång på väg ut från Ulleråker, i år. Fast jag lyckades knixa mig loss efter att ha stått rakt över Dag H ett par minuter  8) (Jag fick faktiskt beröm av en passagerare sen när vi kom ner till stationen  ;D ).

Alltså bara snö. (Än så länge).

En kollega som numer jobbar på Tjörn hängde upp leden på en sten, första dagen i trafik  :P