Umeå: En klar morgon på linje 1

Startat av Ersa, 04 september 2007, 20:31:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Två avställda ledbussar från Säffle säger "God morgon" till en påställd från Södertälje.

Första turen ut till Klockarbäcken.

Förrmiddagspasset avslutas på Carlshöjd. Nu blir det att åka hem till garaget och vila över lunchtimmarna.
Tomkörning på gamla E12 långt ifrån de vägar som det går Ultralinjer på.

Fem stycken är de nu, småttingarna, sedan 1066 hamnat i Västtrafiksområdet.

bussgrabben

Ersa

Kolbäcksbron väldigt trevlig att fota, från nästan alla vinklar  :)

Cero

Fina bilder. Scanialeden gör sig fint i Ultras silverfärg.

/Cero

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 04 september 2007, 20:31:59 PM

Snyggt! Har alltid tyckt att bussarna påminner om tidigare UL-lack. Speciellt de två Volvo Säffle som syns till vänster tycker jag liknar UL-lackade bussar :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jessika

Citat från: bussgrabben skrivet 04 september 2007, 20:51:30 PM
Jättetrevliga bilder allihop, men speciellt den här.

Nä, bilden med 1:an skyltad till Klockarbäcken är klart läckrast! ::) Det har jag aldrig sett faktiskt. Sådana turer - ordinarie linjer med små förlängningar eller avstickare - är alltid spännande! 1:an till Klockarbäcken, 4:an via Formvägen, 7:an industritur o.s.v. Hur ser det ut med passagerarunderlaget ut till Klockarbäcken?
/Jessika

Ersa

Citat från: Jessika skrivet 04 september 2007, 21:19:02 PM
Nä, bilden med 1:an skyltad till Klockarbäcken är klart läckrast! ::) Det har jag aldrig sett faktiskt. Sådana turer - ordinarie linjer med små förlängningar eller avstickare - är alltid spännande! 1:an till Klockarbäcken, 4:an via Formvägen, 7:an industritur o.s.v. Hur ser det ut med passagerarunderlaget ut till Klockarbäcken?
/Jessika

Att du inte sett denna skyltning kan bero å att C90:n alltid vill skylta "Umedalen", men på papperet står det "vidare till Klockarbäcken vid behov" och då ville föraren skylta tydligt. Viljornas kamp vanns denna gång av föraren.  ;)

Passagerarunderlaget? Tja, just denna exakta tur hade kunnat göras med min personbil... men turen tillbaka Umedalen-Vasaplan-Carlshöjd var det en hel del på. Till vintern lär det dock bli fler arbetare som tar bussen hellre än cykeln till Klockarbäcken.

Min favoritbild av dessa blev bilden med hela övergångstället framför bussen.