SL, Swebus och annat smått o gott från senaste dagarna vid Cityterminalen (1av2)

Startat av Andreas, 17 maj 2010, 22:48:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

FAC 207 rullar iväg. Bilden blev tyvärr inte så jättebra, så jag skall försöka jaga efter den snart igen, för att få en bättre bild av den.

Det är inte bara nylackade Säffle-leder som rullar i Viking Line-trafiken. Här utgör Busslink 5627 ett sådant exempel.

Men visst, fortfarande förekommer dem och även lite andra SL-bussar som får rycka in lite då och då:

5677

5735

samt en bonus:

Kan väl inte vara så ofta som SL-utbildning äger rum på Cityterminalen. ^^

homer

Någon som kan beskriva vilken väg Norrtälje vagnarna tar in till Cityterminalen?

Är de E18-Bergshamravägen-E4-Essingeleden-Klarastrandsvägen eller E18-Roslagstull-Cedersdalsgatan-Norrtull-Essingeleden...  eller finns de ett 3:e allternativ??

Hur som helst lär ju några av bussarna på bilderna ligga väldigt mycket på gränsen för vad som får köras in till stan eller gäller inte miljökraven på Kungsbron?

Ersa

Citat från: homer skrivet 17 maj 2010, 23:15:47 PM
Någon som kan beskriva vilken väg Norrtälje vagnarna tar in till Cityterminalen?
Är de E18-Bergshamravägen-E4-Essingeleden-Klarastrandsvägen

Din första gissning är rätt.
Inga miljözoner finns längs denna färdväg, och inte heller inne på Cityterminalen.

Carl Eric

Citat från: Andreas skrivet 17 maj 2010, 22:48:40 PM

samt en bonus:

Kan väl inte vara så ofta som SL-utbildning äger rum på Cityterminalen. ^^

Nej, det känns inte som det bästa stället att ha förarutbildning på, men det har säkert en anledning!

Skulle det ha varit Nobina så skulle man kunna ha trott att det var för de nygamla C-linjerna!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: calken skrivet 18 maj 2010, 16:57:54 PM
Nej, det känns inte som det bästa stället att ha förarutbildning på, men det har säkert en anledning!
Skulle det ha varit Nobina så skulle man kunna ha trott att det var för de nygamla C-linjerna!

Jag tycker inte att det är särskilt märkligt.
Det är ju inte bara Nobina som har SL-linjetrafik till CT, utan även Busslink.

homer

Citat från: calken skrivet 18 maj 2010, 16:57:54 PM

Förarutbildning i detta fallet betyder inte övningskörning utan Linjeutbildning...