Tågersättningar i Alingsås lördagen den 15 maj, del 2

Startat av Staffan Sävenfjord, 17 maj 2010, 17:17:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Fortsätter bildvisningen på ersättningsbussarna i Alingsås. Först ut Lidbergs i Horred som körde med två bussar, där den första gömmer sig bakom lövverket.

Señor Svensson var i vanlig ordning vid planerade tågersättningar i full gång med minst tre bussar. Först den Setra som används om det skulle dyka upp rullstolar eller om plötslig bussbrist skulle uppstå. Sedan en ny Setra också med plats för rullstolar och använd i samma syfte. Slutligen en Setra med lack från Jönköpings län, vilket är en kvarleva från den tid den tillhörde BK Buss.

Interbus kom med två bussar till. Först en 9700 som var beställd av Arriva för att ersätta Kinnekulletåget. En buss visade sig dock för lite varför en del resenärer fick ta pendeltåget till Göteborg och byta till buss i Partille. Den andra är Frölundas spelarbuss, som var ute på specialuppdrag. De resenärer som fick åka i denna fick åka komfortabelt. Benutrymmet i den här bussen är över en meter.

Även en buss från Taxi Lilla Edet stod standby och väntade på att behöva göra en insats. Jag såg aldrig att det behövdes.

Kjellgrens i Tranemo hade fått körningarna genom Scandinavian Transfer.

Även Stigen Buss brukar hjälpa Scandinavian Transfer med körningarna.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Staffan Sävenfjord

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!