Tre typer av innerstadsbussar i Stockholm, samtliga röda och kortvagnar

Startat av Andreas, 29 april 2010, 20:01:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Busslink 5087, registrerad hos SL AB i mars 1996. Denna buss gick som ett skott, den låg t.o.m. runt 2 min före dess egentliga avgång. Hållplatsens skylt visade på 2 min när bussen kom och den stod fortfarande på 1 min när bussen rullade vidare. Solarisar, här har ni inget att göra.  ;)

Busslink 2750. Denna registrerades 1999 hos AB Linjebuss och har sedan gått via både Connex och Veolia Transport (eg. ju samma företag, men skriver så här mer som ett förtydligande), tills den till slut hamnade hos Busslink 2007. Apropå bussens inv. nr. och modell, så ser det ut som att denna skulle kunna vara en gäst från Hornsberg på denna Söderhallen-linje. Skyltskåpen, varken det främre och även lite det bakre, verkar inte vilja vara med riktigt. :P 

Busslink 7429 och 7441, registrerade hos Busslink i december 2009.

Optimal

Andreas

Citat från: Jim skrivet 29 april 2010, 20:23:42 PM
Lite mer skärpa i bilderna och det blir super  ;)
framförallt de två första, eller hur? ;) tänkte också på det :P Skall se ifall det finns några bättre bilder att byta ut de med. ^^

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Optimal

Citat från: Andreas skrivet 29 april 2010, 20:27:07 PM
framförallt de två första, eller hur? ;) tänkte också på det :P Skall se ifall det finns några bättre bilder att byta ut de med. ^^

Aa precis, annars kanske som yngrot sa, lite mindre 800-900 på bredden är perfekt för mig. över 1000 blir lite stort även fast jag har 23 tums skärm.

Bussmicke

Hmmm, kör Hornsberg något på 55:an eller har 2750 vandrat över till söderhallen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 29 april 2010, 21:09:18 PM
Hmmm, kör Hornsberg något på 55:an eller har 2750 vandrat över till söderhallen?

Det är ett Söderhallen omlopp, så det är Söderhallen som lånat den vagnen

Bussmicke

Okej för tidigare gick den i Hornsberg som du sett på bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert Brink

CitatBusslink 2750. Denna registrerades 1999 hos AB Linjebuss och har sedan gått via både Connex och Veolia Transport (eg. ju samma företag, men skriver så här mer som ett förtydligande), tills den till slut hamnade hos Busslink 2007. Apropå bussens inv. nr. och modell, så ser det ut som att denna skulle kunna vara en gäst från Hornsberg på denna Söderhallen-linje. Skyltskåpen, varken det främre och även lite det bakre, verkar inte vilja vara med riktigt

2750 är hos Söderhallen just nu! Den enda Omni-vagnen som rullar där! Skulle vara lite kul att få köra den igen, 2750 rullade hos Råsta i några år, ursprungligen är den väl från Sundsvall?

Och såg den nyss svänga in på Krukmakargatan linje 74!

//R