30 ungdomar vandaliserade SL- buss

Startat av Tobbe, 03 september 2007, 13:22:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Det är så dumt att det inte är värt att komentera.

Både vandalismen och att larmet inte verkade funka, som det har uppgetts.

/Fredde

Cero

Slynglar som dessa borde man hänga upp i ögonlocken och tvinga dem att blinka. Kanske deras föräldrar oxå.

Man blir så trött.....

/Cero

Ersa

Ja, det är SÅ synd om folk som inte får allt gratis...  >:(

Nico

Fenomenet med att en del småungar har fått göra som de vill har blivit vanligare och vanligare och tar sig i vissa fall alltmer bisarra uttryck. Det verkar i grunden som en del av dagens småglin aldrig har fått lära sig vad ordet 'NEJ' betyder. I alla fall är det många som verkar ta det som en personlig förolämpning när de inte får som de vill och så agerar man utifrån det... t.ex. som mitt favorithatobjekt med linje 520 där ett nej till gratisåkning ofta leder till budkavle via ungarnas nallar om att alla i närheten ska skicka sten. ägg osv. mot bussen när den passerar vilket leder till att man ibland nästan får löpa ett regelrätt gatlopp.

Ofta kan man även undra ifall föräldrarna har något att säga till om hemma (ifall de inte har det så är det deras eget fel för någon j-a ordning måste det vara) eller om det är 'låt gå' som gäller även där då man daltat alldeles för mycket ända från början. Curlingföräldrar som verkar anse att deras ungar ska leva i något slags skyddande bubbla har troligen missat något. En misstanke jag själv har är att t.ex. många problem/bråk som uppstår mellan ungdomar och dörrvakter, kontrollanter, trafikpersonal etc. har sin grund i att det är första gången i livet [nästan] som kidsen stöter på vuxna som inte backar utan säger just NEJ!
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Wolfie

Och där det NEJet inte ändras efter lite tjat.

Kvarne

Busslink Söderorts-buss....Vet ej vilken....
Enligt City fungerade inte överfallsalarmet...inte bra....

Blir så trött på dessa j**la idioter. Ett kokt stryk skall de ha!  >:( >:( :o ??? :(
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

M224

Jag det är varken första eller sista gången.

Och om Polisen hade kommit? Vad hade hänt? Ingenting.

Dom här ungdomarna har inte respekt för varken vuxna, polisen, lagen mm. (edit: vilken lag, här är det ju polisen som är bovar om dom gör något).

Man hade väl kört hem den värsta ligisten till hans mor o far och sagt. Ni får dra er son i örat lite oftare. Ajabaja han får inte vara ute på stan och slå sönder saker.

J-a dagisland man lever i!!!!!!!!!!!!!  >:(

Staffan Sävenfjord

Jag låser nu den här tråden. Ungdomens uppträdande har diskuterats tillräckligt redan i Bussnack.
Vill någon fortsätta debatten får det göras som en ny tråd i Ordet är fritt.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)