Busslink 5684 - nylackerad i SL-rött från stomlinjeblått

Startat av Mikael T Nilsson, 27 april 2010, 17:02:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer en bild på nylackerade 5684 som tidigare var SL-röd. Alla i serien 5682-86 ska bli SL-röda.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Kvarne

Fin bild! Men du måste mena att den "tidigare var SL-blå" å inget annat....lite onödigt att lacka om från röd till röd...?  ;D :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Mikael T Nilsson

Citat från: Kvarne skrivet 27 april 2010, 17:35:14 PM
Fin bild! Men du måste mena att den "tidigare var SL-blå" å inget annat....lite onödigt att lacka om från röd till röd...?  ;D :)

Tack  :) Det stämmer bra. Titeln blev i alla fall rätt.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael Ringmarck

Trevligt! De blev riktigt fina i sin nya blanka kostym. Även 5686 var ute och rullade idag. Dessutom såg jag för första gången blåa Omnilinkar i 36-serien. Ute på rull såg jag 3678 och 3681 (om jag inte missminner mig) samt 3680 i garaget.

Mikael T Nilsson

Citat från: Mrbuss skrivet 27 april 2010, 19:44:38 PM
Trevligt! De blev riktigt fina i sin nya blanka kostym. Även 5686 var ute och rullade idag. Dessutom såg jag för första gången blåa Omnilinkar i 36-serien. Ute på rull såg jag 3678 och 3681 (om jag inte missminner mig) samt 3680 i garaget.

Tack! Ja, de gör sig fina i den nya röda designen. Kul att de blå Omnilinkbussarna har börjat tursättas. Det finns fortfarande ett antal blåbussar med normalgolv kvar i Norrort/Täby. Idag körde 5653 och 5679 på linje 670, men blå B9S-bussar är numera riktigt vanliga på 670.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Ted Selander

Det bar sig inte bättre än att 3673-77, de sista fem röda med regionalstandard, råkade levereras till Täby, trots att de är avsedda för Handen. Misstaget uppdagades relativt snabbt, men åtminstone någon av dem hann gå i trafik i Norrort, innan de i går styrdes söderut.

Jag lämnar denna information för den framtida bussforskningen, när historien om 10-talets SL ska skrivas.

Någon som hann få en bild?

/Ted

Mikael T Nilsson

Citat från: Ted S skrivet 27 april 2010, 20:55:11 PM
Det bar sig inte bättre än att 3673-77, de sista fem röda med regionalstandard, råkade levereras till Täby, trots att de är avsedda för Handen. Misstaget uppdagades relativt snabbt, men åtminstone någon av dem hann gå i trafik i Norrort, innan de i går styrdes söderut.

Jag lämnar denna information för den framtida bussforskningen, när historien om 10-talets SL ska skrivas.

/Ted

Tack för info. Hade jag vetat att dessa vagnar inte var avsedda för Täby hade jag tagit en bild på 3674 på linje 606 i helgen. I övrigt har jag inte sett dessa vagnar på Norrortslinjerna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Mikael Ringmarck

Citat från: Ted S skrivet 27 april 2010, 20:55:11 PM

/Ted

Aj tusan. Jag som hade hoppats få ratta 3676 och 3677 som ger gamla minnen från när Swebus hade vagnar med samma nummer. 3676 såg jag i Danderyd idag.... :D

Ted Selander

Bussmicke

Skulle man kunna få be om placeringen av samtligen 3601-85?
3636-40 är väl ännu utlånade(?) till Råsta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 30 april 2010, 10:21:16 AM

Bortsett från utlåningar och tillfälliga avdrifter:

3601-40 HAN (förortsstandard)
3641-72 NOT (regionalstandard röd)
3673-77 HAN (regionalstandard röd)
3678-85 NOT (regionalstandard blå)

HAN = Handen/Jordbro
NOT = Norrort/Täby

/Ted

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 30 april 2010, 10:21:16 AM

Ja, 3640 är fortfarande tillfälligt placerad i Råsta.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 30 april 2010, 20:27:46 PM
3679 var ute o luftade sig på linje 178 idag

Och även 3678. Men alla åtta (3678-85) verkar inte ha tagits i trafik än.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Bussmicke

//Bussmicke.