Tillfällig linjesträckning och lite godis 2 av 2... (Bilder)

Startat av Patrik, 13 april 2010, 18:11:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jo

Jag kanske misstar mig men på bilden tycker jag det ser ut som en vogelstol av samma typ som finns i de flesta av Nobinas Volvobussar för stads och förortstrafik.

Eller menar ni att man ändrat vinklen på ryggen i MAN-bussarna, för annars tycker jag det är en för ändamålet riktigt bekväm stol.

Carl Eric

Citat från: Jim skrivet 13 april 2010, 21:21:11 PM
Södertälje och Kalhäll har dom. Dom har nog säkert ändrat det, men man vet ju aldrig.

Okej, jag kolla upp dem hos BM så vi får väl ta oss en runda sen senare...!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

AO

Citat från: Jo skrivet 14 april 2010, 10:09:28 AM
Jag kanske misstar mig men på bilden tycker jag det ser ut som en vogelstol av samma typ som finns i de flesta av Nobinas Volvobussar för stads och förortstrafik.

Eller menar ni att man ändrat vinklen på ryggen i MAN-bussarna, för annars tycker jag det är en för ändamålet riktigt bekväm stol.

I Uppsala är det samma lutning som på vilken bus som helst, förutom på de platser (ovanpå hjulen) där två ryggstöd är vända mot varandra. Säten sitter där med ryggstöden för nära varandra för att den normala lutningen ska funka. Jag misstänker att detta även gäller dessa SL bussar.