Huvudmeny

En pigg kämpe!

Startat av Robert Brink, 08 april 2010, 12:50:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert Brink

Busslink H18 5058, står här uppe på Henriksdalsberget under en sväng dit idag på fm! Skulle kolla linjesträckningen.

//R

Bussmicke

Du kan höra av dig till mig om du kör MAN eller Solaris hit, då hakar jag på
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sven W

Hej

Jag undrar bara. Använder Busslink verkligen dessa litterabeteckningar, som H18? Det är ju en SL-beteckning, d v s från ett tidigare skede i bussens liv.

Hälsningar
Sven

Andreas

Snygg bild på ett snyggt fordon! :) En undran bara angående MaxCi-bussarna, vet någon om det finns någon äldre i 50XX-serien än 5048 som fortfarande rullar? (har 5048 på bild). Det lär väl inte vara så lång tid kvar att vara ute o jaga efter dem, men om någon vet, så svara gärna a.s.a.p.  ;)

tack på förhand!

/Andreas

Ersa

Citat från: Sven W skrivet 08 april 2010, 13:24:16 PM
Jag undrar bara. Använder Busslink verkligen dessa litterabeteckningar, som H18? Det är ju en SL-beteckning, d v s från ett tidigare skede i bussens liv.

Officiellt har dessa litterabeteckningar inte använts sedan Busslink bildades den 1 jan 2000, men det hindrar inte både äldre och yngre SL-förare vid namn som t.ex. Brink och Strömblad att använda dem än idag. ;)

Robert Brink

CitatEn undran bara angående MaxCi-bussarna, vet någon om det finns någon äldre i 50XX-serien än 5048 som fortfarande rullar? (har 5048 på bild).

5039 rullade igår hela dagen på linje 74 förbi mitt fönster! ;D

//R

Bussmicke

5039 är ju den med lägst nummer i trafik just nu
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Citat från: Bussmicke skrivet 08 april 2010, 13:14:49 PM
Du kan höra av dig till mig om du kör MAN eller Solaris hit, då hakar jag på

Dig borde man spänna fast på busbänken i en MaxCi från att den lämnar depå på morgonen till att den kommer tillbaka på kvällen igen!  :D
/J

Bussmicke

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 08 april 2010, 22:13:43 PM
Dig borde man spänna fast på busbänken i en MaxCi från att den lämnar depå på morgonen till att den kommer tillbaka på kvällen igen!  :D
/J

Du borde ta en titt på det här du inte kommenterat än.. http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=33793.msg250539#msg250539
//Bussmicke.

yngrot

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 08 april 2010, 22:13:43 PM
/J

;D  Du får väl be några om lite hjälp med detta ... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

//Bussmicke.

Jonas Strömblad

Citat från: yngrot skrivet 11 april 2010, 19:25:32 PM
;D  Du får väl be några om lite hjälp med detta ... ;D

Yep!
Några frivilliga som hjälper till att kidnappa Bussmicke vid ICA-lagret någon dag?  ;D ;D ;D
Men vi måste slå till när han minst anar det. Har hört att han är snabb som en gasell...
/J

Bussmicke

//Bussmicke.

Andreas

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 11 april 2010, 21:30:20 PM
Yep!
Några frivilliga som hjälper till att kidnappa Bussmicke vid ICA-lagret någon dag?  ;D ;D ;D
Men vi måste slå till när han minst anar det. Har hört att han är snabb som en gasell...
/J

Vi får se till att hitta ett bra lockbete först, något som BM bara inte kan motstå! ^^

Björn Forslund

Citat från: Andreas skrivet 11 april 2010, 21:37:00 PM
Vi får se till att hitta ett bra lockbete först, något som BM bara inte kan motstå! ^^

En MaxCi alltså!