Rundtur i Stockholm! [En berättelse om Lokaltrafik]

Startat av Carl Eric, 07 april 2010, 09:47:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Igår så gjorde jag en rundtur i Stokcholms län med hjälp av kollektivtrafik. En trevlig dag då man fick se många nya trafikslag och människor. Här är min berättelse:

Först buss in till Slussen med buss 430, det är Nobina 5148, och det var nog en av den dammigaste bussarna som jag har åkt. Man fick borsta av sand från byxorna när man klev av...

I Slussen så bytte jag till buss 76, här är den i Ropsten.

Väl i Ropsten så blev det Lidingöbanan (såklart!). Jag åkte i den främsta vagnen, A30 316.

Jag åkte med Lidingöbanan till Koltta. Där tog jag buss 201 tillbaka till Ropsten. Bussen är Buslink 6111.

Väl i Ropsten var det dags för det tredje trafikslaget för dagen, Tunnelbanan. Jag åkte i mittenvagnen, 2004 "Margareta"!

Vid Östermalmstorg så bytte jag linje, och åkte med 2099 till Tekniska Högskolan...

Där bytte jag till Roslagsbanan, X10p 214.

Här har vi kommit till Täby Centrum.

Där det blev dags för buss igen, linje 627 mot Kista. Buslink 4447.

Den åkte vi med ut till Sollentuna. Där vi tog ett 2 timmar långt uppehåll för att gå filmvisning hos SJK...

Efter den trevliga filmvisningen så satte vi oss på Pendeltåget tillbaka till Stockholm... Tyvärr så började det skymma så bilderna blev inge bra. Här är i alla fall den bästa...

I Stockholm så blev det tunnelbanan hem. Ingen bild, för mycket människor!

Och så slutligen, Buss 428 hem igen! Nobina 5165!

Jag åkte alltså med 11 olika fordon, 5 olika trafikslag och 6 olika företag! Hela resan (med SJK uppehållet) tog 6,5 timmar! Jag tackar även P4 Radio Stockholm för underhållingen på resan!

Jag tackar nu för mig och hoppas att detta uppskattades av någon!

Och önskar återigen God Fortsättning - Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Andreas

Stilig fotoserie du fick till där! Såg ut att ha haft en fullspikad dag.  ;)

Carl Eric

Citat från: Andreas skrivet 07 april 2010, 09:58:30 AM
Stilig fotoserie du fick till där! Såg ut att ha haft en fullspikad dag.  ;)

Tack! Ja, man var ganska slut när man kom hem!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!