Huvudmeny

Veolia 2845

Startat av Cyklisten, 06 april 2010, 21:04:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Skåpmat, jag vet... men det var först nu jag lyckade med att få den på bild.

Möllers

tycker dom hörs som DAB 11-0860S lite.

Cyklisten

Inte så konstigt med danke på att även dessa har en hydraulisk "växellåda". Fast hybriden låter förstås lite annorlunda.

Bussmicke

Lyckos, den har jag inte på bild
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Citat från: Bussmicke skrivet 06 april 2010, 21:56:56 PM
Lyckos, den har jag inte på bild

Tror inte att det är så lätt att se den i trafik, som vanligt med liknande "specialbygge". Men jag kanske har fel.

yngrot

Är det nån som har koll på hur dessa underliga vagnar fungerar ??  Var väl en hel del tivoli om dessa tidigare??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Citat från: Cyklisten skrivet 06 april 2010, 22:18:05 PM
Tror inte att det är så lätt att se den i trafik, som vanligt med liknande "specialbygge". Men jag kanske har fel.

Du lyckades ju.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

riiga

Fina bilder, men samma sak kan inte sägas om bussen. Vi har liknande här i Linköping, och varje gång jag ser en vill jag spy.  :-X

Leif D

Citat från: riiga skrivet 07 april 2010, 19:02:45 PM
Fina bilder, men samma sak kan inte sägas om bussen. Vi har liknande här i Linköping, och varje gång jag ser en vill jag spy.  :-X

Då inställer sig frågan....  vad är så hemskt med dessa ?  Små bussar som ser ut som stora bussar, borde väl funka ypperligt !!
;-)

Cyklisten

De har fronten tagen direkt från en lastbil, sedan har man fått många klagomål angående deras utformning med tanke på äldre och funktionshindrade.
När det gäller den första punkten så är jag glad att det är svart och inte grönt direkt under vindrutan.