Huvudmeny

Mjukglasspremiär idag

Startat av Bussmicke, 03 april 2010, 23:40:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

groenis

Egentligen skulle bildtexten på den undre bilden vara

Mata ej föraren under färd ;)
Fresta icke föraren kan bli driftstopp på linjen ;)

/Lennart

Bussmicke

Citat från: Cyklisten skrivet 04 april 2010, 22:59:15 PM
Dina bilder gjorde att jag inte klarade att gå oberörd förbi Lilla Glassfabriken (i Malmö) idag  ;D

Hahahahaha  :-X 8)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 04 april 2010, 21:27:47 PM
Sen är det ju den största varianten också, Tivolivåfflan.
De andra är mindre

Må så vara, men jag har nog aldrig sett en sån dyr mjukglass nånstans tidigare (o då älskar jag mjukglass :-)) - 35 spänn har jag gapat över tidigare dock! Marginalen måste vara enorm på den struten du fick!

virtual1

Citat från: Peter Rost skrivet 04 april 2010, 22:32:38 PM
Det är nog hjortronen som avgör priset. En burk hjortronsylt kostar mellan femtio, och sextio spänn i butikerna.

/Peter

Eller 39.90 på min ICA, samt att kioskerna köper nog från Dagab, Martin Olsson eller liknande o betalar inte butikspris! -
f.ö. är det bara en klick sylt du får (säg en 15-del av en burk! - kanske 2-3 kr:s kostnad för kiosken)

En buss brummar

Men vissa saker kan man inte värdesätta i pengar! eller snarare, man skall inte fundera på priset... Bara njuta!
Finns massa exempel där man blir lurad prismässigt, men vem fan bryr sig! är det vår och man suktar efter en mjukglass med hjortron så köper man en sådan! Om den så kostar 70kr! Mmmmmm mumma

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 05 april 2010, 20:30:58 PM
Eller 39.90 på min ICA, samt att kioskerna köper nog från Dagab, Martin Olsson eller liknande o betalar inte butikspris! -
f.ö. är det bara en klick sylt du får (säg en 15-del av en burk! - kanske 2-3 kr:s kostnad för kiosken)

Man får inte ha så mycket Snålvatten som du verkar ha.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se