Några gamlingar... [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 30 mars 2010, 23:06:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...tillhörande Borås Lokaltrafik tidigare idag. Ja bilderna är tagna i Borås...

I sammanhanget kan nämnas att det, precis som Jan S skrev tidigare, finns ett antal MaxCi på en skrotfirma i Ulricehamn, torde väl vara alla sex som sålts dit. Igår, den 29 mars, mötte jag f d BL 252 på R40 mellan Ulricehamn och Borås, den var då på väg österut. Totalt 24 av BL:s avdankade landsbygdsbussar finns uppställda på annat håll utanför Borås. Jag fick det till 11 Volvo/Carrus Region och 13 Volvo/Carrus Vega (varav 4 höggolv). Tre bussar har hittills fått nya ägare via KVD Bilauktioner: 150 och 210 ägs nu av privatpersoner i Stenungsund medan 154 nu tillhör Åhus Grönt AB. Ett antal Vegor har, som framgått av tidigare trådar, exporterats österut och dessa har gått via Bus Trade Center.

006 (f d 211) släpper av passagerare på Södra torget.

Den enda kvarvarande MaxCi:n med röd inredning, 024, gick idag på linje 8 och kommer här på Allégatan.

På linje 1 gick idag tre MaxCi, här två av dem på Allégatan. 033 ska just stanna vid Hötorget medan 019 ligger tätt efter.

023 var den tredje och den kommer här nedför Åsbogatan. Alla de tio MaxCi som finns kvar var f ö ute och rullade idag.

Möllers

Trevligt med lite maxci bussar  8)

Bussfanatikern

Har skrotfrag flyttat till Ulricehamn? Jag hade för mej att dom låg i Agnesberg.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussfanatikern skrivet 30 mars 2010, 23:42:16 PM
Har skrotfrag flyttat till Ulricehamn? Jag hade för mej att dom låg i Agnesberg.

De finns på flera platser - även i Borås. 8)

yngrot

Trevligt se dessa slitvargar  .. Vagn 252 hörde på sin tid till Alingsås trafiken...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina