Ytterligare en BL-buss tackar för sig

Startat av Svemicke, 25 mars 2010, 02:49:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Trist dom ska förstöra maxci bussarna om jag hade massor av pengar hade jag köpt dom hade startan ett fett buss museum.
hade jag haft bussar där inne massor Scania bussar o Volvo DABar det skulle vara nåt  :)

Jan Sjöberg

Behövs inga jättepengar ..... enl uppgift har Borås Lokaltrafik fått betala miljö/skrotavgift för att bli av med dem... Men samtidigt så är denna busstyp "Etanolbuss" Inget att ha för en privatperson ...blir för kostsamt att underhålla
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

yngrot

Tråkigt en epok är till ända även om dessa är rätt slitna så är det en saknad busstyp. Från förarsynpunkt är dessa mycket bättre än de bussar som köpts in efteråt...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

M224

Citat från: Bussfanatikern skrivet 27 mars 2010, 01:54:29 AM
Man använder inte grävskopor till sådana saker utan bussarna körs in i en stor demonteringshall och plockas ner i molekyler. Karossen delas upp i lagom stora bitar och pressas sedan ihop till oigenkännlighet.

Jo på Hölö-skroten så slår man sönder hela bussen med en grävmaskin.

Bussfanatikern

Varför ska man använda grävskopr till att riva ner en buss när man kan plocka och såga sönder den i delar och sedan lägga dessa i rätt återvinningskontainer? så att Hölöskroten skrotar inte sina bussar på ett miljövänligt sätt utan man krossar dom bara hela och sen placerar man det som blir kvar i typ balar?