Några bussar från Bandy-SM i snöyran

Startat av Niclas Rosenius, 22 mars 2010, 09:16:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Igår var det dags för Bandy-SM i Uppsala och vi hade ett underbart snöfall med blötsnö.

Vi var 7 tappra bussfotografer på plats, undertecknad med son, Oskar A, JoSe, MUK, Jacob Almgren och mästerfotorgrafen BussMicke  ;D

Det var 7 snögubbar som gick omkring bland bussarna.

Här kommer allstå några bussar som stack lite mer ut i den vita snön.

Att Vänersborgs Linjetrafiks-turistbussar syns det märks ju verkligen, härlig färgsättning på dessa.

VL 44

VL 58

VL 59

Dessutom var VL där med sin 49 också.

Här kommer dagens snyggaste buss angående lacken.

Johanssons Buss & Bilåkeri

Sedan stod Dacke Buss med en av sina Lion´s Regio och lyste upp tillvaron.

Mer kommer senare.

//Niclas

Cityliner

snygga bilder, men lite trist väder.. vintern är inte slut ännu..

Niclas Rosenius

Citat från: Mikael Lövgren skrivet 22 mars 2010, 09:20:29 AM
snygga bilder, men lite trist väder.. vintern är inte slut ännu..

Man tackar, imorse hade vi 7 minus här i Uppsala och strålande solsken.

//Niclas

Muk

Kul att se bilderna. Min kamera la av efter att ha ätit för mycket snö, men dessa hoppas jag har fastnat även på mitt minneskort.  :)

Niclas Rosenius

Citat från: Muk skrivet 22 mars 2010, 10:16:54 AM
Kul att se bilderna. Min kamera la av efter att ha ätit för mycket snö, men dessa hoppas jag har fastnat även på mitt minneskort.  :)

Kan hålla med om att bilderna i början av promenaden var av bättre kvalite än på slutet.

Men det snöade lite mer då också plus att man var lite småstel av blåsten och snöandet.

//Niclas

groenis

Blev det någon gruppbild på dessa tappra Bussografer???
Telefonen höll på att brinna upp över alla som skulle berätta att äntligen vann rätt lag ;)

/Lennart

Niclas Rosenius

Citat från: groenis skrivet 22 mars 2010, 14:36:32 PM
Telefonen höll på att brinna upp över alla som skulle berätta att äntligen vann rätt lag ;)

/Lennart

Själv tog jag ingen gruppbild vet inte om nån av dom andra tog nån i smyg.

//Niclas

Optimal

Snyggt =). Som dacke-föaren tex. Man får inte stå på trottoaren med buss/lastbil osv. Rören osv som ligger under är inte byggda för att tåla den tyngden. Men detta kanske inte räknas som en trottoar?

Bussmicke

Jag tog några bilder och hade inga ambitioner att smyga med det heller.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Jim skrivet 22 mars 2010, 16:11:23 PM
Snyggt =). Som dacke-föaren tex. Man får inte stå på trottoaren med buss/lastbil osv. Rören osv som ligger under är inte byggda för att tåla den tyngden. Men detta kanske inte räknas som en trottoar?

Nu är det så att under alla år som Bandy-SM varit i Uppsala har bussarna på en sidan alltid stått på trottoaren för att det skall bli bättre plats och är anvisade dit av folk som dirigerar dom dit.

//Niclas

Mikael T Nilsson

Trevligt bildsvep! Synd bara att det snöade så mycket om man vill ha typbilder på bussarna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jacob

Citat från: groenis skrivet 22 mars 2010, 14:36:32 PM

/Lennart

Tog faktiskt en gruppbild från när vi tog skydd i en busskur. Dock blev bilden inte så lyckad med tanke på att JoSe står gömd bakom Oskar A. Nåja:

Från vänster: Fredrik (son till Niclas Rosenius), Niclas Rosenius, JoSe bakom Oskar A, Bussmicke och till sist Muk

:)//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Tack för en kanonbild som minne av dagen  ;D

Maila gärna över den.

//Niclas

Optimal

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 22 mars 2010, 16:35:57 PM
   Nu är det så att under alla år som Bandy-SM varit i Uppsala har bussarna på en sidan alltid stått på trottoaren för att det skall bli bättre plats och är anvisade dit av folk som dirigerar dom dit.

//Niclas

Okej. Det är ju en sak att göra något. En annan sak är att göra något som inte håller för det man gör. Var bara mest lite nyken. Då handledarna hos Busslink skriker när man råkar gå upp lite på en trottoar  ;D ;D

Cityliner

vi hade det riktigt skönt här nere i skåne. var nog ca 10 grader varmt och solen tittade fram ibland oxå..