Huvudmeny

Nobina 6242.

Startat av Möllers, 11 mars 2010, 10:44:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Carl Eric

vilken konstig dörrställning för en stadsbuss...

Är det någon som håller med?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Cyklisten

Man blir ju av med j*vligt stora barnvagnar!

Carl Eric

Mm, det är ju sant...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jan

Citat från: Cyklisten skrivet 11 mars 2010, 22:17:14 PM
Man blir ju av med j*vligt stora barnvagnar!

Det blir man inte, de tar man ombord via framdörren. Alla bussar utom Skåneexpressen ska framöver ha dubbla framdörrar så att man kan ta ombord rullsolar och barnvagnar via framdörren.
I branschen i 40 år

Johan B

Citat från: Jan skrivet 12 mars 2010, 15:20:05 PM
Det blir man inte, de tar man ombord via framdörren. Alla bussar utom Skåneexpressen ska framöver ha dubbla framdörrar så att man kan ta ombord rullsolar och barnvagnar via framdörren.

Då är ju det andra problemet att ta sig fram i mittgången med rullstolar och barnvagnar av modell stadsjeep, framför allt i dessa MAN som bara är 2,50 breda. Har man dubbla säten på varje sida blir mittgången trång.

Jan

Citat från: Johan B skrivet 12 mars 2010, 15:26:21 PM
Då är ju det andra problemet att ta sig fram i mittgången med rullstolar och barnvagnar av modell stadsjeep, framför allt i dessa MAN som bara är 2,50 breda. Har man dubbla säten på varje sida blir mittgången trång.

6242 och sina kompisar har 2+1 i framdelen, dvs rullsolar och barnvagnar kommer enkelt förbi.
I branschen i 40 år

Johan B

Citat från: Jan skrivet 12 mars 2010, 17:28:56 PM
6242 och sina kompisar har 2+1 i framdelen, dvs rullsolar och barnvagnar kommer enkelt förbi.

Ja då bör det ju inte vara några problem. Synd bara att majoriteten skall behöva kompromissa (läs: stå upp pga stolsbrist) för att minoriteten skall ha "förmånen" att kunna gå på genom framdörren. Nog för att det ska vara lika för alla så långt det går men någonstans får man ju ändå dra gränsen kan jag tycka.