Solaris vilar i Stockholm

Startat av Ted Selander, 10 mars 2010, 18:35:58 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

buskörare

Citat från: yngrot skrivet 25 maj 2010, 20:05:01 PM
Men å andra sidan om man har pedaler längre bak så hamnar man direkt i väggen då det brukar vara rätt lite plats bakom stolen enligt den tyska standarden..

Åtminstone våra har en förlängd förarplats enligt uppgift. Så det problemet går ju att bygga bort vid beställningen av bussen.

bysenbus

Det snackas att bussarna kommer att säljas till Estland !!!

M224

Citat från: bysenbus skrivet 26 maj 2010, 15:39:13 PM

Ja det kanske är lika bra så slipper den här tråden bli 100 sidor lång...

Och där rök väl 18 meters bussarna som Solaris skulle ta fram speciellt för SL-trafiken.  :(

bysenbus

Tydligen ska dom ersättas av U12LE!!

Ersa

Vore det inte enklare att montera hängande originalpedaler i dem och därefter skicka dem till ställen där det inte klagas på hängande pedaler? Dvs alla SL-depåer utanför innerstan, samt alla tänkbara depåer ute i landet på andra sidan länsgränsen...

Citat från: bysenbus skrivet 26 maj 2010, 16:28:04 PM
Tydligen ska dom ersättas av U12LE!!

U12LE? Märklig förkortning...
Menar du Solaris Urbino 12LE, dvs lågentrémodellen som redan finns i bl.a Umeå och Skellefteå?

bysenbus

Citat från: Ersa skrivet 26 maj 2010, 19:20:47 PM
Vore det inte enklare att montera hängande originalpedaler i dem och därefter skicka dem till ställen där det inte klagas på hängande pedaler? Dvs alla SL-depåer utanför innerstan, samt alla tänkbara depåer ute i landet på andra sidan länsgränsen...

U12LE? Märklig förkortning...
Menar du Solaris Urbino 12LE, dvs lågentrémodellen som redan finns i bl.a Umeå och Skellefteå?

O märkliga planer!!

Bussmicke

Rykten eller Fakta?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bysenbus

Ersa

Citat från: bysenbus skrivet 27 maj 2010, 14:03:58 PM
Snacket går på stan!

Kan vi försöka undvika rykten här?
Eller åtminstone förtydliga att det bara är ett rykte.

buskörare

I fredags gick 7420 på sitt första egna omlopp (kort sådant dock) och 3 nya har anlänt till vackra ön. Får återkomma med vilka dock.

Bussmicke

Samma dag rullade 7422 på 55, 7426 på förarutbildning och 7428 på 53.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2010, 23:42:30 PM
Samma dag rullade 7422 på 55, 7426 på förarutbildning och 7428 på 53.

Ja, dom kommer flytta ut några i taget. Eftersom alla våra gamlingar är kvar är det dåligt med plats och gasen är tydligen inte så klar som den skulle vara, vilket betyder tankning på fastlandet. Det står en hel drös kvar i Veddesta också, gissar att alla är "hemma" till hösten.

Fredrik Klint

Vilka är Lidingös gamlingar?
Eller förresten, hur ser hela Lidingös vagnpark ut, är det enbart Omni?

Andreas

Citat från: Fredrik Klint skrivet 20 juni 2010, 09:03:32 AM
Vilka är Lidingös gamlingar?
Eller förresten, hur ser hela Lidingös vagnpark ut, är det enbart Omni?
Tror att allt, precis som du säger, är Omni, åtminstone när det gäller normaltrafiken. Undantagen är, såvitt jag vet, närtrafikbussarna, som körs av bl.a. en kort MAN och en kort Setra (den senare är jag inte helt hundra på, men den var helt klart en udda buss för närtrafiken och är ganska säker på att det just var en Setra.)

Optimal

Citat från: Andy91 skrivet 20 juni 2010, 09:57:57 AM
Tror att allt, precis som du säger, är Omni, åtminstone när det gäller normaltrafiken. Undantagen är, såvitt jag vet, närtrafikbussarna, som körs av bl.a. en kort MAN och en kort Setra (den senare är jag inte helt hundra på, men den var helt klart en udda buss för närtrafiken och är ganska säker på att det just var en Setra.)

Setra??, Låter ju helt galet, om en Setra gjorde besök, så borde väll fler bilder ha kommit upp på forum typ :P. Borde vara en Kutsenits eller något.