Solaris vilar i Stockholm

Startat av Ted Selander, 10 mars 2010, 18:35:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 18 maj 2010, 18:13:04 PM
Dessa byggdes ju redan från början med denna skumma stående broms, men i originalutförande (dvs alla andra Urbinos i Veolias, Nobinas, LLT:s och Skelleftebuss ägo) är pedalstället väldigt lika en vanlig Mercedes Citaro.

Har aldrig kört en Mercedes Citaro så det säger inte mig nått alls tyvärr.

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 18 maj 2010, 17:56:38 PM
Provkörningar på Lidingö med de modifierade 7420 och 7422 pågår. Depån i AGA är  så gott som färdigutrustad för biogas, och Solarisarna kommer att ersätta de 20 MAN som var planerade till ön. Tidplanen sträcker sig över sommaren. Nästa omgång MAN till Söder (20+5 st.) kommer mot slutet av sommaren eller tidig höst.

Ni som lyckade plåta Solaris i innerstan i vintras sitter på värdefulla negativ!

/Ted

som fortsätter på tråden trots att den vindlat fram och tillbaka i spekulationer av ofta tveksamt värde.

Synd Solaris inte blir kvar i stan (saknar bara 4-5 st där) så att Mångfalden bibehålls.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 18 maj 2010, 19:53:47 PM
Synd Solaris inte blir kvar i stan (saknar bara 4-5 st där) så att Mångfalden bibehålls.

Du får trösta dig med linje 73!

Mångfald är trevligt, kanske inte alltid i en bussverkstad dock, vad antal fabrikat beträffar.

/Ted

Carl Eric

Citat från: Ted S skrivet 18 maj 2010, 17:56:38 PM

Ni som lyckade plåta Solaris i innerstan i vintras sitter på värdefulla negativ!

För oss som inte riktigt har hängt med i svängarna, varför bytte de placering?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

M224

Två halvtaskiga bilder från den 10 januari tagna vid Barnängen (Söder).
Jag stod och lekte med nya kameran så den ena blev överexponerad och den andra underexponerad.  ::)
Anledningen var att jag ville att texten på skyltskåpen skulle bli så bra som möjligt.

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 18 maj 2010, 20:01:50 PM
Du får trösta dig med linje 73!

Mångfald är trevligt, kanske inte alltid i en bussverkstad dock, vad antal fabrikat beträffar.

/Ted
Blir lite enformigt med få busstyper.
MAN kommer väl bli vad Maxci är nu, För dominanta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bysenbus

Hejsan!

MAN ordentligt FUCK-UP IN POZNAN:

75 urbino till Poznan

http://www.solarisbus.pl/busmania,aktualnosci,0,537.html

Mvh

buskörare

Citat från: bysenbus skrivet 19 maj 2010, 03:56:03 AM
Hejsan!

MAN ordentligt FUCK-UP IN POZNAN:

75 urbino till Poznan

http://www.solarisbus.pl/busmania,aktualnosci,0,537.html

Mvh

Det är viktigt för dig att smutskasta andra bussmärken ser jag, men det gör inte att Solarisarna det handlar om blir bättre.

Ersa

Citat från: buskörare skrivet 19 maj 2010, 12:30:51 PM
Det är viktigt för dig att smutskasta andra bussmärken ser jag, men det gör inte att Solarisarna det handlar om blir bättre.

Snarare känns det mest som att MAN, Solaris och Mercedes gör väldigt liknande produkter, med undantag av detaljer som märket på grillen, olika stolar och instrumentpaneler. Det är verkligen inga ljusår mellan dem, även om vissa modeller känns lite bättre att köra än andra.
Första gången jag körde en Citaro tänkte jag direkt på hur lik den var Urbinon på många sätt.

bysenbus

Citat från: buskörare skrivet 19 maj 2010, 12:30:51 PM

Hejsan!

Inte alls utan återger aktuella marknadsandelar!

Mvh

Johan B

Citat från: bysenbus skrivet 19 maj 2010, 14:42:33 PM
Hejsan!

Mvh

Vad det nu har att göra i en tråd om Busslinks Solarisar att göra.... Vill man veta om en bussmodell är bra eller ej är det bättre att se vad smååkarna kör än vilka märken som kränger störst kvantiteter. De väger (ofta) in kvalitet mycket högre än pris jämfört med storbolagen.

Ersa

Går det inte att göra utan att använda ordvalet "FUCK-UP"?

homer

Citat från: Johan B skrivet 19 maj 2010, 17:21:23 PM
Vad det nu har att göra i en tråd om Busslinks Solarisar att göra.... Vill man veta om en bussmodell är bra eller ej är det bättre att se vad smååkarna kör än vilka märken som kränger störst kvantiteter. De väger (ofta) in kvalitet mycket högre än pris jämfört med storbolagen.

det gäller väl bara turistbussar och knappast linjebussar där solaris har sin marknad

buskörare

Hejsan!

Mvh

Med ord som fuck-up med stora bokstäver? Knappast, det gör det hela bara löjligare. Varför inte acceptera att Solaris inte blev bra denna gång och att det krävs ganska stora kostnader för att få dom trafikdugliga?

Peter L

Citat från: buskörare skrivet 20 maj 2010, 12:17:01 PM
Med ord som fuck-up med stora bokstäver? Knappast, det gör det hela bara löjligare. Varför inte acceptera att Solaris inte blev bra denna gång och att det krävs ganska stora kostnader för att få dom trafikdugliga?

Med risk för att vara bekväm och slippa läsa igenom 16 sidor kommentarer, kan man få be om en sammanfattning av insatta för att förstå denna utsaga genom svar på dessa frågor:

1) Vad var det som inte blev bra denna gång?
2) Vad krävs för att få dom trafikdugliga?
3) Gäller detta även de Solaris som nu levereras till Veolia i t.ex. Göteborg och Skåne?

Tack på förhand!  ;D