Buss kört in i busskur, Bromma!

Startat av KRNI, 24 februari 2010, 13:17:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jessika

Nu missförstod ni mig! Jag var inte alls kritisk, bara som sagt "förbryllad" för jag fick aldrig reda på vad som hände då när jag försökte skapa en komplett bild av händelseförloppet för att bearbeta det. Jag kan förstå om chaffisen blev chockad. Det hade kunnat sluta hur illa som helst för honom; busskurens tak for alltså en bra bit in i bussen. Men chaffisen kan ju även ha agerat hyfsat logiskt, t.ex. rusat efter hjälp eller sprungit iväg efter den mötande bilen. Det spelar ju ingen roll.

Det som hände var ju dock att vi blev "instängda" och själv greps jag lätt av panik och fick för mig att bussen skulle börja brinna och explodera (av en krossad framruta ::)). Men det kan jag säga, det är minsann en intressant erfarenhet att ha med sig i bagaget. På Landgången raljeras det friskt över alla passagerare som börjar tänka på Estonia vid "minsta incident", men efter detta så kan jag faktiskt delvis förstå det. Jag var jätterädd för att åka buss länge efter detta.

Och själv gjorde jag det ologiska när jag väl var ute att jag slet upp min mobil för att ringa efter en ambulans till den skadade kvinnan, när hela olyckan skedde typ precis utanför akutmottagningen. ::)

/Jessika

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Anders Lundén

Citat från: Kvarne skrivet 05 mars 2010, 16:36:45 PM
5210 är åter i trafik nu....

Passa på o njut Kvarne. I höst lär de normalgolvade bussarna vara få (inga alls) i Söderort.