Året var 2007! SL-bilder...

Startat av Robert Brink, 23 februari 2010, 14:50:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert Brink

Sitter och går igenom lite bilder! Hittade några bilder från 2007 och Veolia Råsta. Det var inte så länge sedan, men känns redan lite historia. Har inte full koll exakt när Connex blev Veolia! :o Och Bussmicke: Sorry för Ej i Trafik... ;)

Vi börjar med 4805 vid ramp på Råsta, den användes på slutet som utbildningsvagn, bakom står en Scania Vest!

Sen förflyttar vi oss till City, och 4875 som kör shuttle till något kryssningsfartyg!

Samma plats, samma tid som ovan, men 2751 som shuttle!

Nu är vi i Hallonbergen, 0781 står beredd för ett varv runt Örsvängen innan den fortsätter mot Karolinska! Det är jag själv som är chaffis! ;D

Och slutligen en inredningsbild på 0781!

//R

Jona

Ser på inredningen att 0781 måste ha rullat i Sundsvall tidigare i sitt liv.
Så rotade i mitt arkiv och fann denna bild!

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ersa

Citat från: Robert Brink skrivet 23 februari 2010, 14:50:37 PM
Har inte full koll exakt när Connex blev Veolia!

1 januari 2007 om jag minns rätt. Några få dagar senare började jag på firman i fråga i Umeå.

Mikael T Nilsson

Citat från: Robert Brink skrivet 23 februari 2010, 14:50:37 PM
Sitter och går igenom lite bilder! Hittade några bilder från 2007 och Veolia Råsta. Det var inte så länge sedan, men känns redan lite historia. Har inte full koll exakt när Connex blev Veolia! :o Och Bussmicke: Sorry för Ej i Trafik... ;)
chaffis! ;D

//R

Trevligt bildsvep! Jag minns att 0781-0782 var de mest långlivade av Råstas 07xx-vagnar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

CitatTrevligt bildsvep! Jag minns att 0781-0782 var de mest långlivade av Råstas 07xx-vagnar.

Och riktigt trevliga att köra som dom flesta 07.. vagnarna var! ;D

//R

F.Å

Citat från: Robert Brink skrivet 23 februari 2010, 19:36:33 PM
Och riktigt trevliga att köra som dom flesta 07.. vagnarna var! ;D

//R

Ja, 07XX-serien var onekligen trevlig att köra. Absoluta favoriten var dock uddafågeln 0736(körde själv turen på bilden av Bussmicke), fd. GS-vagn med röd/ljusblå inredning. Den förgyllde många tjänstgöringsdagar.