Terminskort/Terminskort+ inom SL. Hur göra?

Startat av buskörare, 07 februari 2010, 11:37:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Elmheden

Citat från: Magnus_J skrivet 07 februari 2010, 21:21:25 PM
det är bara att be dem klicka en gång tillbaka till inkorgen så faller det..

skickade av några en gång efter 8 knapptryck, :P

Eller inte?

buskörare

Följdfråga: Finns nya färgerna nånstans på nätet? Vi har inte fått ut någon lapp än och man hinne rju inte direkt se vad det står när dom springer förbi i 190. Gillar att en del valt Access-kort nu, funderar ofta på varför inte överföringen till Access går fortare än vad den gör.

Nico

SL verkar inte ha bilder på sin hemsida, men nya färger för biljettämnen osv. ska finnas anslaget på garaget. Om det inte finns uppsatt så ska respektive TX ändå ha tillgång till den informationen så kolla med dem vid tillfälle.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

buskörare

Citat från: Nico skrivet 08 februari 2010, 00:11:25 AM
SL verkar inte ha bilder på sin hemsida, men nya färger för biljettämnen osv. ska finnas anslaget på garaget. Om det inte finns uppsatt så ska respektive TX ändå ha tillgång till den informationen så kolla med dem vid tillfälle.

Hoppades dom skulle finnas på nätet. Tror inte dom finns uppe i lokalen, inte vad jag sett. Lyckas aldrig tajma in driften, hoppas göra det snart så jag kan ta i med hårdhandskarna  :P

Nico

Om inte annat så borde någon annan uppe på SC i Torsvik kunna tillhandahålla sådant, t.ex. enhetschefen eller liknande.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

buskörare

Citat från: Nico skrivet 08 februari 2010, 00:19:19 AM
Om inte annat så borde någon annan uppe på SC i Torsvik kunna tillhandahålla sådant, t.ex. enhetschefen eller liknande.

Ja, men jag kör nästan bara in-tjänster och tar oftast bussen på rampen och har lunch när dom har gått hem.

jocke

Citat från: Nico skrivet 07 februari 2010, 19:13:06 PM
Vi kan inte heller begära legitimation av folk vilket skulle innebära att även ungdomar äldre än arton år skulle kunna hänvisa till detta.

Ni bör väl kunna köra på samma basis som samtliga matvarubutiker och kiosker.
Visa leg annars får du inte köpa cigg/snus whatever. Samma på bussen, visa att du är under 18 annars får du inte åka med gratis.

De har ingen skyldighet att visa, men då bör du ha rätt att neka med :)

Jag förändrar era liv med detta inlägg