Ett par bilder från Galoppfältet...

Startat av Ulf Berlin, 04 februari 2010, 14:50:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...och ersättningstrafiken för Roslagsbanan 2 februari./Ulf

Trångt"som vanligt"vid omstigningshållplatsen till ersättningsbussarna.
5405 skall köra linje 28"lokalvägen"via Rydbo medans 5629 kör linje 28X
via motorvägen direkt till Åkersberga.
Denna eftermiddag fanns det t o m en duktig trafikledare från Busslink på plats som
fållade resenärerna till rätt buss.

Även några 42-vagnar var ute på ersättningen samt gick även på"vanliga"600-linjer.
T o m dessa kunde få fram korrekt skyltning.

Bussmicke

Som vanligt är det alltid någon som ska slöskylta... :(
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 04 februari 2010, 16:36:24 PM
Som vanligt är det alltid någon som ska slöskylta... :(

Det har varit klart varierande skyltningar, men väldigt bra överlag. De första dagarna gick ett par vagnar (4278 och 5433) skyltade linje 984 och utan destination, men i övrigt har det fungerat bra.

JAB

Citat från: Karsten skrivet 04 februari 2010, 18:22:42 PM
Det har varit klart varierande skyltningar, men väldigt bra överlag. De första dagarna gick ett par vagnar (4278 och 5433) skyltade linje 984 och utan destination, men i övrigt har det fungerat bra.

Det är väl bättre att skylta "Ersätter Roslagsbanan" än att skylta linje 984, som blir skylttexten på de bussar som inte har "Mobitec"-skyltar.
Helst kompletterat då med en tryckt skylt i fronten med Linjenummer och Destination.

Frippe Fribas

Slöskyltning i detta fall möjligen, men vissa bussar har inte gått at skylta korrekt hur gärna föraren än velat pga begränsningar i skyltsystemets dator.
Mest problematiska har de gamla 42xx-vagnarna varit som har ett tyskt system i grunden (Lawo).
Nu skall problemet dock vara löst genom att man främst använder 54xx vagnar för ersättningen.
//Fredrik

RoTe

Tänk va skönt det hade varit med en "white board" skiva samt penna i varje buss. Helt säkrad mot skylthaverier blir man!

Mikael T Nilsson

Citat från: Karsten skrivet 04 februari 2010, 18:22:42 PM

Det stämmer bra. Här är en bild på 4278. Även 4275 och 5407 gick skyltad 984. Enligt en förare stod 984 för "turnummer", men jag tror han menade det inofficiella linjenumret hos SL.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.