Huvudmeny

Busslinkflytt...

Startat av Kvarne, 28 januari 2010, 17:41:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Sköldis 6956, 6970 & 4554 lämnar Söderort 2010-01-29 för flytt till annan depå enl. lapp i rutan.
Någon som vet vart...?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Frippe Fribas

Med stor sannolikhet Täby...
//Fredrik

Ersa

Täby verkar bli ett "veterangarage" till framförallt en Täbyförares stora glädje.

Robert Brink

CitatTäby verkar bli ett "veterangarage" till framförallt en Täbyförares stora glädje.

Beror väl bla på vad det står i avtalet med SL, och Täby har väl alldrig varit ute på en "riktig" upphandling! Men hr: J har väl även fått nya Omnilinkar att ratta... ;D

//R

Frippe Fribas

Täby har varit ute på minst en upphandling tidigare, den vanns av dåvarande SL Buss i konkurrens med bla Swebus.

I detta fall beror det på ersättningstrafik som Täby skall köra utöver sin ordinarie trafik, därför dras alla "veteraner" som magneter till Täby just nu.
I helgen börjar det roliga för oss entusiaster, förarna är nog inte lika förtjusta skulle jag tro...
Trafiken kommer som sagt att utföras med "överblivna" bussar från diverse garage, därav kommer man att kunna se både gamla hederliga Scanior och dito Volvoleder.
Det nyaste som är planerat att rulla på ersättningen är de äldsta 54xx-vagnarna som flyttas från Norrtälje till förmån för nästan nya Omnilinkar från Handen.
//Fredrik

Peter Rost

Ersättningstrafiken torde väl vara för Roslagsbanan. Sträckan Galoppfältet-Österskär, stängs av pga banarbete, 30/1-2/2, samt den 3-9 februari då sträckan Åkers runö-Österskär stängs av och ersätts med buss.

/Peter

Bussmicke

Ska det inte vara avstängt längre?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 29 januari 2010, 01:12:20 AM
Ska det inte vara avstängt längre?

Nej, det som ska göras är att leda om trafiken på den färdigställda brohalvan över Bergtorpsvägen samt förberedande arbeten inför dubbelspårsutbyggnaden Åkers Runö-Åkersberga. I sommar kommer arbetena att slutföras, och med det följer en avstängning Roslags Näsby-Österskär 17/7-24/7 och Åkers Runö-Österskär 25/7-22/8. På Lindholmslinjen kommer det bli en kortare avstängning innan midsommar för att lägga in växlar i Kragstalund, som blir färdig station till vintertidtabellens införande 23/8.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 28 januari 2010, 19:48:42 PM
Täby har varit ute på minst en upphandling tidigare, den vanns av dåvarande SL Buss i konkurrens med bla Swebus.

I detta fall beror det på ersättningstrafik som Täby skall köra utöver sin ordinarie trafik, därför dras alla "veteraner" som magneter till Täby just nu.
I helgen börjar det roliga för oss entusiaster, förarna är nog inte lika förtjusta skulle jag tro...
Trafiken kommer som sagt att utföras med "överblivna" bussar från diverse garage, därav kommer man att kunna se både gamla hederliga Scanior och dito Volvoleder.
Det nyaste som är planerat att rulla på ersättningen är de äldsta 54xx-vagnarna som flyttas från Norrtälje till förmån för nästan nya Omnilinkar från Handen.
//Fredrik

Busslink 6038 verkar nyligen ha flytttats till Täby från Södertörn. Bussmicke fotograferade den i Handen tidigare i veckan och i morse dök den upp i Norrort. Det kan i och för sig vara en Norrtäljetur. Har även övriga Scania Omnilink led från Handen i 60xx-serien flyttats norrut?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Rost

Är det fler aktörer än Busslink som kör ersättningsbussar för Roslagsbanan, Österskär-Galoppfältet?

/Peter

Niclas Wennerlid

Fridströms kör tom. 2/2.

// Niclas

Kvarne

Mvh Kvarne

Niclas Wennerlid

De kör med en av Setrorna, exakt vilken har jag inte koll på just nu.

// Niclas

Kvarne

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 01 februari 2010, 13:22:56 PM

// Niclas

Okej, Tack!

Vad händer med 69xx & 4554 när ersättningen e klar...?
Mvh Kvarne

Nico

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 01 februari 2010, 13:22:56 PM

9499 var det ikväll.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman