GDG 2584 nu och då?

Startat av Buss-Hasse, 12 januari 2010, 10:27:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Det är ju inte omöjligt att även 2587 råkat ut för någon olycka också,men den jag hade i minnet var den som Ulf F skrev om,eller kanske du blandar ihop 2587 med 2987 (Swe 0533) som gick av vägen mellan Sälen och Särna och fick fronten intryckt,men det var senare i början av 90 talet

1896

Detta var på GDG:s tid och reg nr var FXB 708....

Bilden fanns i fikarummet på Ludvika busstation.

j-a

Det här borde  Ulf F veta något om,vi får se om han kan reda ut det ;)
Om man tittar noga på min bild av 2587 ser den faktiskt blankare i lacken i fronten

Ulf Fernestad

Citat från: j-a skrivet 16 januari 2010, 22:21:44 PM
Det här borde  Ulf F veta något om,vi får se om han kan reda ut det ;)
Om man tittar noga på min bild av 2587 ser den faktiskt blankare i lacken i fronten
Kan inte erinra mej om att 2587 skulle ha fått fronten intryckt under åren okt.-85 till mars-90, en annan buss än 2585 blev skadad i fronten nere på autobahn i närheten av Hildesheim (kommer ej ihåg vilken) men jag tror inte Falukuriren var där och fotade ;)
Ska höra mej för angående 2587's irrfärder det kan ta några dagar

Ulf Fernestad

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 17 januari 2010, 01:02:08 AM
Kan inte erinra mej om att 2587 skulle ha fått fronten intryckt under åren okt.-85 till mars-90, en annan buss än 2585 blev skadad i fronten nere på autobahn i närheten av Hildesheim (kommer ej ihåg vilken) men jag tror inte Falukuriren var där och fotade ;)
Ska höra mej för angående 2587's irrfärder det kan ta några dagar
Jag har nu hört mej för med en gammal kollega från tiden vid nickeln och även han är mycket frågande till att Palm:s buss skulle ha varit med om nån olycka. Den bussen som jag nämde här ovan på autoban var en utav 27-vagnarna som gick på spanien.
Men åter till 2587, en bild ljuger ju inte om man dessutom ser nr.plåten så min fråga blir hur illa var smällen på bilden, var hela fronten borta/intryck till ryggstödet på bussen, kommer du (1896) ihåg hur platsen såg ut

1896

Det var väl ingen bild från olyckan, utan snarare en bild på skadan, men om jag minns rätt så var det en personbil som smällde med bussen, så skadan var väl därefter....