Huvudmeny

SL [435C]+[446C]

Startat av Bussmicke, 11 januari 2010, 20:57:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Citat från: calken skrivet 12 januari 2010, 15:29:16 PM
Jag tycker att det är bättre med Cityterminalen, då det ibland på en del bussar kan stå "Stockholm" istället för "Slussen". Eftersom att de flesta vet att bussar från (Värmdö i det här fallet) går till Slussen så är det bra med ett förtydligande om att det är till Cityterminalen som bussen ska...
Tycker själv att följande skyltning är helt OK



Och då jag valt att inte lägga ut de senaste bilderna från 435C och 446C pga att vissa tyckte att BM:s bilder var dåliga så blir det textledas att dessa bussar bör ha destinationen "Cityterminalen"

"Alla" vet ju att Slussen ligger i Stockholm, eller?

HB

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 januari 2010, 15:43:41 PM
Fast många vet säkert inte att det är det där stora fula huset mellan Klarabergsviadukten och Kungsgatan som kallas Cityterminalen. I folkmedvetandet är byggnaden mer känd som World Trade Center. Stockholm C säger säkert dessa betydligt mer. Och risken för förväxling med Slussen är väl trots allt ganska liten. I synnerhet som det också är avvikande linjenummer med bokstaven C.




Stockholmarna har nog en betydligt större vetskap om var Cityterminalen är belägen än vad som menas med Stockholm C.  Vad C:t står för kan ju tolkas på många olika sätt (Centralen/Centrum/City/Cityterminalen). /Henrik/

Carl Eric

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 januari 2010, 15:43:41 PM
Fast många vet säkert inte att det är det där stora fula huset mellan Klarabergsviadukten och Kungsgatan som kallas Cityterminalen. I folkmedvetandet är byggnaden mer känd som World Trade Center. Stockholm C säger säkert dessa betydligt mer. Och risken för förväxling med Slussen är väl trots allt ganska liten. I synnerhet som det också är avvikande linjenummer med bokstaven C.
Citat från: Peter Erret skrivet 12 januari 2010, 22:03:41 PM
"Alla" vet ju att Slussen ligger i Stockholm, eller?

Ja, fast det finns fortfarande folk som "inte kan läsa" ett C. Om ni förstår vad jag menar... Men det blir nog bra ändå, de flesta som åker är nog inte Turister utan pendlare. Och sedan så är det inget jätte avstånd mellan Slussen och Cityterminalen...

God Fortsättning - Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: Ted S skrivet 12 januari 2010, 14:40:51 PM
Destinationen lär komma att ändras till Stockholm C inom någon vecka.

Nu är texten ändrad.

Fredrik Gelin

Citat från: Peter Erret skrivet 12 januari 2010, 22:03:41 PM
...Och då jag valt att inte lägga ut de senaste bilderna från 435C och 446C pga att vissa tyckte att BM:s bilder var dåliga så blir det textledas att dessa bussar bör ha destinationen "Cityterminalen"

"Alla" vet ju att Slussen ligger i Stockholm, eller?

Om det var mitt inlägg du menade så skrev jag att bilderna inte var så bra som de brukar vara när de kommer från BM, men tillade faktiskt att de INTE var dåliga för det...
Du får gärna visa dina bilder här, jag har inget emot att få se dem om du vill visa dem.
//Fredrik