Huvudmeny

JLT-bussar

Startat av Anders Lundén, 10 januari 2010, 12:48:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan B skrivet 16 januari 2010, 16:15:45 PM
Anders, senast jag såg Sven Carlsson 58 så hade den bara två hjulaxlar, inte tre ;).

Stämmer också med när jag senast fotograferade den:
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Anders Lundén

Citat från: Johan B skrivet 16 januari 2010, 16:15:45 PM
Anders, senast jag såg Sven Carlsson 58 så hade den bara två hjulaxlar, inte tre ;).

Då måste dem ha kapat av bussen :)
Skämt åsido, tack för rättelsen, min lista är rättad.
// Anders

Bussmicke

#17
Citat från: Anders Lundén skrivet 10 januari 2010, 12:48:50 PM

   Hjälmåkra buss         
   Bussar stationeade i Sävsjö och Lammhult         
   RWO274   Volvo B10M-70/Carrus Star 302   2001   
   TSC634   Volvo B12B 6x2/Carrus 9700S   2003   
   TSC649   Volvo B12BLE 4x2/Carrus 8700LE   2003   
   TUB610   K-Setra S316UL   2003   
   
XJA880   Volvo B12M 6x2/Carrus 9700S   2006   
   XWL480   Scania L94UB 4x2/Lahti Scala   2006   
   UCF272   K-Setra S415GT-HD   2008   
   BMU991   Scania L280UB4x2/Lahti Scala    2009   Är denna JLT-lackad??
            

Var är chansen störst att hitta dessa?
Sävsjö och Lammhult är ju inte stora men jag tänkte de kanske kör många av dem till ett större ställe där man kan hitta dem.
Hade inte mycket av dem på bild :( Hittade bara de fetmarkerade
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Jag har följande rättelser:

       Hjälmåkra buss         
      BMU991   Scania L280UB4x2/Lahti Scala    2009   Är denna JLT-lackad?? JA!
           
             
   Omnibuslinjen         
   Bussar stationerade i Habo         
     RPF817   Volvo B10M-70/Carrus Star 302   2000 Är denna JLT-lackad??   osäker - en av bussarna är Habos egen lack silver och blå - osäker på vilken o hittar inte bild tyvärr...
      AZC779   Volvo B12M 4x2/Carrus 9700S II   2007   Är denna JLT-lackad?? NEJ! - ljusblå - se bild i inlägget http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=32175.0
     

S Svensson

Citat från: Sven W skrivet 10 januari 2010, 13:34:43 PM
Hej

Bra sammanställning. Blir det något kvar av allt detta efter entreprenörsbytet i sommar?

Hälsningar
Sven

Flera företag kommer att bli underentreprenör till Buss i Väst AB och Orusttrafiken AB. Den senare lär ha S Karlsson ,Vaggeryd som underentreprenör i Vaggeryd och Värnamo. Sven Carlsson Trafik AB i Gnosjö och i Gislaved kommer ett företag i grannlänet att köra. Så som det ser ut nu.
Jag vet inte om Söne kommer att köra i Nässjö eller om HGL Buss AB (Carlsten och Lingmerth) skall köra där. Ägare till HGL Buss AB är Axeheim. Alltsså godsterminaler och lastbilsåkerier.

Vad gäller Buss i Väst AB är väl enbart företagen i fd R län delägare. Alltså Gustafsson,Carlstein och Ol Habo-Hjo.De nya företag som skall köra kanske blir delägare senare ??

Bussmicke

Ska Orust överhuvudtaget köra något av det man vunnit? ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Ja man kan ju undra hur det går att lägga bud och sen inte köra det själv... Iof så är det väl bra om de små finns kvar men till vilket pris??? Orust ger väl inte några större pengar, till dessa företag de vill väl ha lite vinst till sig själva???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 08 februari 2010, 08:06:32 AM
Ja man kan ju undra hur det går att lägga bud och sen inte köra det själv... Iof så är det väl bra om de små finns kvar men till vilket pris??? Orust ger väl inte några större pengar, till dessa företag de vill väl ha lite vinst till sig själva???

Nu var det ju så att dessa företag låg lägre i pris än Orusttrafiken men tappade på kvalitetsvärderingen. Så det har trots allt blivit en bra lösning för dessa bussbolag.
Men det är ju väldigt konstigt och skapar en massa oro i onödan att göra på det här sättet. Systemet med kvalitetsvärdering måste ses över. Det fungerar inte utan kommer om det får fortsätta så här att sluta alla mindre bussbolag från att direkt delta i upphandlingarna. Så kan de då hoppas på underentreprenad. Men det måste ju ändå vara bättre med direktkontrakt.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ulf Rådeström

Söne (BiV-företag) kommer att köra med minst 12 bussar i Jönköpings län efter starten

Turbo

Aneby Buss har ingen som är JLT lackad idag, men det kommer fram i Maj-Juni.

michael k

det var lite bussar gustavssons hade?
fast det är väl inte så många som är jltmålade
fast till höst blir det flera
eftersom de har fått utökad trafik