Huvudmeny

Nya Göteborgsbilder...

Startat av Bussmicke, 08 januari 2010, 21:50:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Vad trevligt med fd Kålleredsbussar..Inseros har man kört till några gånger vet en till som blir glad över den destinationen... ;D  vi hade inge linjenummer när jag körde utan enbart destination.  Bölet var en rolig vi körde till, körs bussen där nuförtiden??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Kan inte linjerna i området så jag överlåter åt annan att svara.
Dock har scannern varit igång hela dagen...
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Vad trevligt med Göteborgsbilder även om dom är gamla   ;D

//Niclas

yngrot

1999  var det samma år som G-S tog över Kålleredsbussarna efter de gått i konkurs?? 

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Vill minnas det var så, undra om man inte delade en del med Linjebuss?
//Bussmicke.

Rikard

Citat från: yngrot skrivet 08 januari 2010, 21:56:54 PM
Vad trevligt med fd Kålleredsbussar..Inseros har man kört till några gånger vet en till som blir glad över den destinationen... ;D  vi hade inge linjenummer när jag körde utan enbart destination.  Bölet var en rolig vi körde till, körs bussen där nuförtiden??

Till Inseros går två linjer nu för tiden 762 och 763. Man kör den ena till inseros och den andra tillbaka. 763 går via Greggered. och 762 går raka spåret från lindome.
Till Bölet Går oxå två linjer 755 och 765. och vissa omlopp så kör man varannan linje där. då kommer man med 755 och fortsätter med 765. 755 går via kållereds köpstad och till kållereds station på västra sidan av järnvägen, sen via balltorp, möldals centrum krokslätt och krokslätts parkgata till Sahlgrenska.
765 går från Bölet förbi köpstaden och sen överkålleredsmotet och till kållereds station på östra sidan om spåret, sen till Mölndals station och bifrost, sahlgrenska, järntorget och till heden.
Är GS som kör linjerna fram till juni då busslink tar över.
Rikard.

bussgrabben

Citat från: Bussmicke skrivet 08 januari 2010, 21:50:28 PM

Vad trevligt att se denna udda fågel igen. Dessutom i något annat än Swebuslack.

Rikard

Har lite senare bilder av de gamla Kålleredsbussarna, som jag tagit då jag körde i Ale trafiken, som jag tänkte publicera lite senare. Ha tålamod så kommer de så småningom  :-D
Rikard.

Bengt Jönsson

Min egen uppfattning är att linjerna 760, 761 och 755 samt de linjer som går mot Kållered / Lindome via Balltorp eller via gamla "Rikstvåan"/E6 ofta körs med gamla "förlängda" Den Oudsten i den gamla GL-lackeringen som syns på BussMickes bilder!
;D

En lackering som hängt med genom alla "designturer"..  8)

/B

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

RoTe

Åh! Mer bilder på 3541 tack!!

yngrot

Citat från: Rikard skrivet 09 januari 2010, 03:02:21 AM
Har lite senare bilder av de gamla Kålleredsbussarna, som jag tagit då jag körde i Ale trafiken, som jag tänkte publicera lite senare. Ha tålamod så kommer de så småningom  :-D
Rikard.

Detta ser jag fram mot.. ;D

S Svensson

Citat från: Bussmicke skrivet 08 januari 2010, 22:03:59 PM
Vill minnas det var så, undra om man inte delade en del med Linjebuss?
Jag skulle nog inte riktigt påstå att GSAB tog över Kålleredsbussarna vid konkursen. GS övertog bussarna men de kördes i ungefär lika fördelning av personal från GS och från Connex (LB). Först vid upphandlingen fick GS trafiken och körde själv. Exakt hur avtalet efter konkursen men före upphandlingen såg ut vet jag inte.
Hade Du inte bilder från Kållered också ?

Bussmicke

Från Kållered är det GS och LB m jag minns rätt.
//Bussmicke.