När, Var, Varför???

Startat av Melker, 06 januari 2010, 18:05:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Melker

Hittade några gamla digitalbilder i ena hörnet av hårddisken och tänkte att de kanske kan var något att titta på för er också. Minst en av forumets medlemmar dyker upp på skärmen.

När, var, varför tänkte jag ni skulle få hjälpa mig med :-)
(På den första bilden framgår det tämligen klart var, så den får ni ta som uppvärmning på platsgissandet  ;))

JB

Andra bilden är också Bärby. Därefter två från Marielund. Bussbilderna är nog från Selknä.

/Jonas

Mölle-Mats

Bärby finns det bl a utanför Uppsala, och där passerar ju även museijärnvägen till Länna där Lännakatten ångade fram - åtminstone på min tid - som inföll mellan 1977 och 1990 - i denna lärdomsanstalt.

Och US ser det ut att stå på bussarna, skulle kunna uttydas Uppsala Spårväg eller nåt? Någon spårväg fanns dock inte kvar när jag anlände till stan 10 år efter "dagen H" ...

Är jag på rätt spår?  :)

Gunnar Lindkvist

Bilderna är från Svenska Järnvägsklubbens årsmöte på Odalgården i Marielund 29 maj 1999. Hur jag kan vara så säker? Jo bilen jag åkte dit i syns på bilderna. Deltagarna hade åkt dit med extraanordnad Lännakatt och sedan med bussarn till Odalgården.  Jag var för sent ute för att åka med tåget eftersom jag bor i Uppsala. :)

/Gunnar

yngrot

Vilka underbara bilder både ånglok och dieselrälsbuss och 2 gamla goa bussar .. Dagen är räddad..  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Melker

Här finns det kunskaper minsann! ;D

Visst är det SJK:s årsmötesresa 1999, eller delar av den i alla fall. Utöver de här fordonen så åktes det även X23 till Arlanda, och det var troligen det första resandetåget till Arlanda C.

Men den rökande ynglingen på första bilden har inte gett sig till känna än...