Apropå Busslink 5021...

Startat av Ulf Berlin, 02 januari 2010, 17:40:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...och 5022 så hade dom ett lite för SL säreget utseende.
Dom gick mest i söderort på bl annat 184 så man kunde få
se dom i FarstaStrand emellanåt.
Därför blev det en överraskning när den hux flux dök upp
på Skeppsbron./Ulf


Måns Johannesson

De började dock sin banan i Hornsberg där de rullade fram tills linje 4 startade.

/Måns

Bussmicke

Citat från: Måns Johannesson skrivet 03 januari 2010, 13:30:26 PM
De började dock sin banan i Hornsberg där de rullade fram tills linje 4 startade.

/Måns

Som H17N...



H17N 4021 Tegelbacken Stockholm 6/2 1993
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 03 januari 2010, 14:55:53 PM
Som H17N...

H17N 4021 Tegelbacken Stockholm 6/2 1993

Den där verkar ha någon form av extra spoiler nedanför kofångaren.

Cero

Citat från: Ersa skrivet 03 januari 2010, 14:58:03 PM
Den där verkar ha någon form av extra spoiler nedanför kofångaren.

MaxCi hade det från början. Kolla Rådeströms bilder från presentationen av den första MaxCi:n samt bilden på SL H18E 5001 som visades häromdagen.

Fredrik Klint

4021 och 4022 var som sagt de första MaxCi i Stockholm (SL) och de enda två som hade hög vit linje (SL´86-lack) samt väldigt mycket svart runt fönstren. Senare omnumrerade och omlittererade från H17N till H18. Det bör ha varit efter flytt till Söderort som de målades om, fick SL´94-lack (låg vit linje) och förlorade det svarta runt fönstren.