Pinsamt :( - Buss in i pizzeria

Startat av lil-sis, 02 januari 2010, 11:17:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 02 januari 2010, 22:42:26 PMTack, då fick jag lära mig lite i dag också.  :) I Borås skyltar nämligen bussarna Ej i trafik lite när de själva vill och utan att huvudströmmen är bruten.

Sedan glömde jag bärgaren förut när jag skrev vem som brukar komma först till en olycksplats. Först alltså bärgaren, sedan tidningarna och så ambulans och polis i slumpmässig ordning.

Nja, mittåt skulle jag säga för bärgarna brukar inte vara så snabba och tidningarna kommer inte alls. Istället brukar det vara folk av typen 'ambulansjägare' som sitter och scannar polisradion som är först på plats för att fota... och sedan sälja ev. plåtar till t.ex. kvällsgamarna, Whigs News m.fl. som sysslar med denna typen av slasknyheter.

Vad gäller 'Ej i trafik' så kommer det upp när vagnen varit avstängd ett tag, men framförallt när den inte har något omlopp i BussPC. Högst troligt så var det nog att något annat rullade ganska omgående på turen i fråga.

Citat från: Lars Ödlund skrivet 03 januari 2010, 00:10:51 AM
Nu var det ju inte länkningen jag reagerade mot ;) utan inlägget och citatet längre ned.....

Det var inte ditt inlägg jag reagerade mot utan mera att det verkade som om flera antog somligt utan att ha läst till punkt. Tänkte därför mest bara kasta in en brasklapp!  ;)  :P
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

groenis

Efter att ha tittat på bilden konstaterar jag att stackarn har glidit snett ner höger,
När jag tillhörde Råsta så var det F.d kafe'et till vänster mer utsatt vintertid.
Sen efter Spånga Station och Värsta Alle' så finns det en refug som tillhörde Stockholms mest påkörda,
Kommunen bytte stolpen med en dåres envishet en vinter till och med tre gånger samma dag.
De flesta som körde fast på linjerna mot Spånga visste att man slog av efter krönet på bron.

/Lennart
som fortfarande anpassar väglaget efter hastigheten
gammal Råsta device

Mattias Andersson

Som sagt,,dem har ändrat riktigt mycket i texten som stod från början,
så vi får ju vara glada att ingen skades lr att föraren va rattfull.

Dessutom var det jag som inledde med texten, citat: OM föraren nu va rattfull,så inget ont
om lill-sis :)

Önskar en god fortsättning!

Nico

Några inlägg som istället kommit att handla om alkolås etc. har delats av till en egen tråd.

Den avknoppade tråden återfinns här: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=31076
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

homer

Citat från: Jim skrivet 02 januari 2010, 22:00:43 PM
Från Expressen:

Bussen på linje 179 var i trafik – trots en tänd "Ej i trafik"-skylt – och hade passagerare ombord

Varför skylta Ej i trafik?

troligtvis har föraren/ trafikledningen loggat ut bussen för att man satt in en ny buss som fortsatt på omloppet då blir de ej i trafik, hur expressen vetat om att bussen hade ej i trafik innan den krachade ska ja dock låta vara osagt men de låter inte så troligt

Fredde

Citat från: homer skrivet 03 januari 2010, 15:21:41 PM
troligtvis har föraren/ trafikledningen loggat ut bussen för att man satt in en ny buss som fortsatt på omloppet då blir de ej i trafik, hur expressen vetat om att bussen hade ej i trafik innan den krachade ska ja dock låta vara osagt men de låter inte så troligt

Alternativet är ju att logga in som förfogandevagn, då kan två bussar köra på samma omlopp så slipper man strul om någon ligger sent.

lil-sis

Citat från: Lars Ödlund skrivet 03 januari 2010, 00:08:30 AM
Ditt citat tolkades så, av fler än undertecknad.  Mitt inlägg var fö en tankeställare till alla.

Att en kollega tagits in för att blåsa eller för blodprov är inte ett bevis för att han varit påverkad, det är snarare ett sätt att bekräfta att han INTE var påverkad, det är inte så kul när andra kollegor genast går ut och "tror" att han var på fyllan.

Har själv blåst på plats. Inte ett dugg pinsamt och rätt praktiskt eftersom det visade negativt på en gång.

Men nej, jag har fortfande inte påstått eller antytt att just den föraren var rattfull.

Jag valde att citera sista meningen i ett inlägg där jag höll med om sista meningen. Att du sen väljer att tolka och påstå något jag inte skrivit, är inte helt fair.

Ulf Rådeström

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 02 januari 2010, 12:53:06 PM
Föraren var INTE onykter, däremot var det något strul i samband med blåsningen av föraren vilket gjorde att man för säkerhets skull valde att ta in föraren för en mer utförlig kontroll.
Det var rejält halt på platsen enligt efterföljande bussar, så det låter snarare som om föraren hade rejäl otur i detta fall kombinerat med bristfällig halkbekämpning.

Jag såg själv att man på flera platser plogade i morse, men inte hällde ut någon sand eller salt efter lastbilarna vilket ofelbart leder till en viss halka...
//Fredrik

BRA inlägg från någon som vet vad han pratar om o inte bara snackar en massa!!!

För övrigt höll jag på o få lgh i våningen ovanför pizzerian för några år sedan - men den före i bostadskön lyckades tacka ja i sista sekund - hade varit en intressant upplevelse kanske...

Leif D

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 04 januari 2010, 20:47:05 PM
BRA inlägg från någon som vet vad han pratar om o inte bara snackar en massa!!!

Medhålles, väl mycke smörja här ibland annars....

För övrigt höll jag på o få lgh i våningen ovanför pizzerian för några år sedan - men den före i bostadskön lyckades tacka ja i sista sekund - hade varit en intressant upplevelse kanske...

Det visste jag inte..... 
;-)

Ersa

Hade blivit intressanta bilder om du hade bott och varit förberedd med kameran.