Boka resor genom Öresundståget sida.

Startat av Möllers, 01 januari 2010, 22:32:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Kollade på Öresundståget sida jag tycke det är en lätt sida att boka biljetter det var inte så svårt.
Skulle bara för skoj skull testa hur det går till så klarade jag rätt bra där kunde man kolla mycket det kostade med det var bra man kunde se det där.  

Det jag trodde om det man skulle få hem biljetten i brevlåtan typ ta en fraktura på den typ så man gör med allt annat kan köper på nätet typ på SIBA.
Sen kan man hämta den via försäljningsställen biljetten vi har inget sånt i Landskrona alls så om jag skulle boka en får det bli Helsingborg jag hämtar den typ.

Men kan man inte ta biljetten på bankgiro det skulle vara bra man kunde det  :)

Övrigt om det går ta den på bankgiro kommer jag åka till Halmstad till sommaren det skulle bli spännade där finns så många bussar man inte ha alls.

http://www.oresundstag.se//sv/Startsida-Otag/

JB

http://www.oresundstag.se//sv/Boka-resa/Vanliga-fragor--svar/ kan du nog få svar på dina frågor. Men nej, man kan bara betala med kort om man köper på internet. Och om du inte kan hämta ut biljetten på ett försäljningsställe kan du skriva ut den själv eller hämta ut den i en SJ-automat (men om det finns någon sådan i Landskrona vet jag inte). Eller så köper du en resa med SJ och åker biljettlöst.

/Jonas

Möllers

Jo kan jag ochså göra hämta ut den biljett i en SJ-automat får först lära mig den då.
Men det ska väl inte bara så svårt få ut en biljett hos den väl.

blubb

Citat från: Mattias Möller. skrivet 01 januari 2010, 22:32:45 PM
Kollade på Öresundståget sida jag tycke det är en lätt sida att boka biljetter det var inte så svårt.
Skulle bara för skoj skull testa hur det går till så klarade jag rätt bra där kunde man kolla mycket det kostade med det var bra man kunde se det där.  

Det jag trodde om det man skulle få hem biljetten i brevlåtan typ ta en fraktura på den typ så man gör med allt annat kan köper på nätet typ på SIBA.
Sen kan man hämta den via försäljningsställen biljetten vi har inget sånt i Landskrona alls så om jag skulle boka en får det bli Helsingborg jag hämtar den typ.

Men kan man inte ta biljetten på bankgiro det skulle vara bra man kunde det  :)

Övrigt om det går ta den på bankgiro kommer jag åka till Halmstad till sommaren det skulle bli spännade där finns så många bussar man inte ha alls.

http://www.oresundstag.se//sv/Startsida-Otag/

Annars kan du gå ner till din busshållplats vänta på bussen ,gå ombird och säga att du vill åka till Halmstad eller Göteborg, eller för den del vilken station som helst med öresundståg och bussföraren trycker ut en biljett till dig. Sen när du är i Halmstad så säger du Landskrona zon 120 så få du ut en biljett till Landskrona. I Göteborg får du gå in på Västtrafiks kundcenter för att  köpa biljetten hem

Möllers

Jo läste om det inatt man kan köpa biljett på bussen då måste man ha ett kort att göra det.
Sen det gäller hos SJ biljettmasinerona kan jag ta med min swedbank kortet och köpa resa där ifrån ska nog gå med.
Man får testa sig fram till slut löser det sig.

blubb

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 januari 2010, 14:37:02 PM
Jo läste om det inatt man kan köpa biljett på bussen då måste man ha ett kort att göra det.
Sen det gäller hos SJ biljettmasinerona kan jag ta med min swedbank kortet och köpa resa där ifrån ska nog gå med.
Man får testa sig fram till slut löser det sig.

Du kan betala med JoJo-kortet eller med kontatner. JoJo-kortet fungerar även i Halmstad när du ska åka hem.

Möllers

Så det går ha Jojo kort på sj maskiner visst jag inte om får testa det sen  :)
Hade varit jävligt man kunde har haft Jojo kortet eller kontatner men stort tack fick man bra info om det nu stort tack till det.

Björn Lövdahl

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 januari 2010, 20:01:04 PM
Så det går ha Jojo kort på sj maskiner visst jag inte om får testa det sen  :)

Som du ser är det biljettköp på bussen han har citerat.
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se