Huvudmeny

Bilmupperi 1.3

Startat av Möllers, 01 januari 2010, 14:26:55 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

fontheking5

Hittade en BMW M5 E60 i går :) Bilderna blev tyvärr inte dom bästa .

Möllers

Lyxbilar den bmw där fontheking5 ..

Uploaded with ImageShack.us

Mölle-Mats

Citat från: Knut skrivet 13 oktober 2010, 19:35:19 PM

Med en god gammel Renault 4(?) på ene siden og en "jagge" på andre siden
Jgauar (X-type) på andra sidan är riktigt - men den blå bilen på vänster sida är en gammal Volvo PV 544 (skulle kanske kunna vara en Duett i stället, men det känns som den lägre PV-fronten. Duetternas nosparti var lite högre eftersom de var rambyggda men PV:n hade självbärande kaross).

Hursomhelst, skulle gärna se bilder på dessa två också, i mina ögon är de intressantare än en halvgammal Benz som naggats med "norskt krom" (ursäkta, kunde inte låta bli  ;D...) i skärmkanterna! 

fontheking5

Det är en Volvo Duett . Gillar den Mercedes modellen och den är inte så vanlig . Inte här i alla fall .

fontheking5

fontheking5

fontheking5

Jobergg

SimonB

Citat från: fontheking5 skrivet 22 oktober 2010, 14:25:59 PM
Volvo Duett

Det är minsann inte var dag men ser en dutte som inte är ombyggd till EPA! :)

Möllers

Sprang på denna idag i Malmö  :o

Pickos

Volvo Duett

Gammal televerkare? De var väl ensamma om den där lilla rutan bakom dörren?
1:a Korinthierbrevet 10:15

fontheking5

Var och tittade på nya Subaru STI Racing i går . Märk att denna modellen inte heter Impreza eller WRX längre .

Mölle-Mats

Volvo Duett
Sedär ja, då misstog jag mig! Man tackar för bilden på denna härliga bil!

Och visst är det en gammal Televerkare, de var ensamma om den lilla sidorutan (som väl utgörs av en likadan ruta som i bakdörrarna). Men jag har för mig att de bara ska ha en sådan här ruta på högersidan, den här bilen tycks ju ha en även på vänstersidan - men den kan ju förstås någon senare ägare satt dit i efterhand!?!

Mölle-Mats

Citat från: fontheking5 skrivet 22 oktober 2010, 14:30:19 PM
Mercedes-Benz 180
Mja, den här modellen hade modellbeteckingen 190 (och efter en liten ansiktslyftning med bl a andra framblinkers så kom den att heta 200) - 180 var beteckningen på den klassiska "bull-Mercan" från 50-talet (tillverkades dock parallellt med 190 något år i början av 60-talet).

fontheking5

Citat från: Mölle-Mats skrivet 26 oktober 2010, 20:24:55 PM
Mja, den här modellen hade modellbeteckingen 190 (och efter en liten ansiktslyftning med bl a andra framblinkers så kom den att heta 200) - 180 var beteckningen på den klassiska "bull-Mercan" från 50-talet (tillverkades dock parallellt med 190 något år i början av 60-talet).
Tyckte det stod 180 på den , men jag kan ha sett fel .