Nobina 4894 (På tal om kalla bussar)

Startat av RoTe, 28 december 2009, 17:17:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias Andersson

Känns som om detta är en slutkörd malmöbuss?

Har själv minne från kristianstad tiden med liknande exemplar..

Defrostern var ett stort skämt..Väsnades som om ett godståg låg
på omkörning.

Fattar inte varför allt skall bli sämre :(

RoTe

Citat från: Mattias Andersson skrivet 30 december 2009, 01:09:14 AM
Känns som om detta är en slutkörd malmöbuss?

Har själv minne från kristianstad tiden med liknande exemplar..

Defrostern var ett stort skämt..Väsnades som om ett godståg låg
på omkörning.

Fattar inte varför allt skall bli sämre :(

Ja vi har ju ett gäng skånevegor här, 4885, 4894, 4900, 4903... Rätt goa vagnar att köra tycker jag, visst väsnas defrostern på max flås, men det finns ju fler lägen.  ;)

Farbror H

Oj oj oj vilka härliga diskussioner...  :)

Det finns väl ingen arbetsgivare som struntar i rampkopplingar, medvetet ser till att bussen har ej skrapade rutor mm.
Saker och ting händer - och då kan det hända att man får tilldelat en kall buss.
Att man då hellre ska ställa turen låter mycket konstigt...
Om man kommer tidigare till jobbet och ställer sig att skrapa rutor istället för att ta en kopp kaffe med kollegorna tror jag inte det är någon arbetsgivare som inte skulle ge föraren en extra 20-minutare för (förutsatt att TL är medvetna om det).
På ett stort garage kanske en reserv/driftledare kan se om något har gått snett med nattens rampning, men på en liten depå eller i turisttrafik får man klara sig själv! Man får t. ex. byta glödlampor på egen hand istället för att ringa TL och byta buss, fylla på glykol vintertid osv osv.