Laser i Storvreta

Startat av lil-sis, 19 december 2009, 22:08:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lil-sis

http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=996262,00.html?from=puff

De blir ju för f*n bara mer och mer puckade! j***a snorungar rent ut sagt!

Peter Rost

Tragiskt när sånt här händer! Bussförare utsätts för våld, och hot i stort sätt dagligen. Läste nyligen att AFA försäkring anslog 3,1 miljoner till ett treårigt preventionsprojekt, 2007. Projektet ska ge förarna ökade kunskaper i utsatta situationer, och skapa handlingsberedskap inför eventuella konflikter.

/Peter

lil-sis

Konflikter... När någon står på en bro och siktar med laser känns det inte som att föraren har del i det. När de står längs med vägarna och kastar sten känns det inte heller som att föraren har del i vad som hänt.

Bråk i bussen är ju däremot en annan sak.

RoTe

Tyvärr blir man ju inte förvånad. Världen blir bara sämre och sämre! Jag ser bara ett stort svart hål när jag tänker på framtiden.

yngrot

Nej det är för bedrövligt .. Men jag tror vi kan delvis tacka internet och alla våldsfilmer och annan skit som dagens ungdomar sysslar med för de ser ju att inget händer och tror det är så det är i det verkliga livet oxå.. Vilket det ju inte är... Inget verkar ju heller gå att förbjuda för då ropas det på handelshinder...  och det mesta går ändå att få tag tack vare internet...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina