Huvudmeny

Ny buss till Umeå

Startat av bernoman, 16 december 2009, 12:26:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

Citat från: Peter Öden skrivet 15 januari 2010, 18:29:17 PM
Hej !

Är det 3768 och 3899 som avses ha skickats till Gävle ??
Nobina i Gävle är inte mottagare av dessa bussar utan är
sålda till en privat firma.

Mvh Peter Ö

Jag vet inte vad dom har för nummer, tyvärr och han sa bara att dom hade körts ned till Nobina Gävle, och om någon annan hämtar dom där sedan kan ju ha skett. Dock har Umeå brist på bussar med godsutrymme. Alla bussar som kommit från Härnösand har tex inget godsutrymme.

Ersa

Citat från: RoggaBoy skrivet 15 januari 2010, 14:09:43 PM
När Nobina fick lokalbussarna så skulle 17 nya ledbussar komma, och de gjorde dom men en brann upp, eller motorn brann och skadade för mycket och därför kom denna nya då 17 bussar blev 16 efter branden.

För övrigt så har Nobina Umeå skickat två bussar till Gävle denna vecka, då dom hade rullat för mycket för att finnas i Umeå, så nu ska dom rulla på landsbygden i Gävleborg. Vet inte vilka två bussar det är, men Umeå har fått någon buss från Härnösand med (ingen godsare) som dom nu har det röda och blåa kvar på sidorna, men med Nobina mellan. Kunde inte ta en bild då det är för mörkt på morgonen eller så är jag för lat.

Snurrigt!

Vilken tätortsledbuss ska ha brunnit såpass mycket att den är borta? Alla fem OmniCityleder och de båda Urbinolederna är då påställda och i trafik i CBR.

Rullat för mycket? Det finns väl bara årsmodellskrav i Västerbotten?

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 15 januari 2010, 19:29:14 PM
Snurrigt!

Vilken tätortsledbuss ska ha brunnit såpass mycket att den är borta? Alla fem OmniCityleder och de båda Urbinolederna är då påställda och i trafik i CBR.

Rullat för mycket? Det finns väl bara årsmodellskrav i Västerbotten?

En av de 17 nya Volvosarna skall ha brunnit så pass mycket, vet ej vilken och har heller inget minne om att jag läst om det i tidningen, men så därför kom 0095. Ja, han sa att den rullat för mycket (fast de har alla deras bussar gjort) så tror snarare på åldern, för det finns det krav på ja. Nästa sommar blir det ju (äntligen!) nya bussar efter Blå Vägen.