Huvudmeny

Motoriserad fråga

Startat av Martin Maltkvist, 12 december 2009, 12:11:39 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Optimal

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 december 2009, 20:25:15 PM
B230E resp F har ju olika "Jetronic" system, F motorn har LH-Jetronic 2,2 resp 2,4

Jag hade en 745:a med LH 2,4 som gick problemfritt i 58 t mil och bilen rullar fortfarande och lär ha passerat 70 t mil idag, mkt snålare än B230E var den också

Jo precis. Att 230E inte var snål, märkte jag ;). Men tyckte endå att E motorn kändes stabilare och rappare. ( har haft både F, E). Min E hade rullat 21 t mil och F runt 42 t mil, men ett svagt ventiltick  ;D

Blue

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 12 december 2009, 12:11:39 PM
Hur mycket ligger hästkraftantalet på för de personbilsmotorer som ligger på 2,7-3 liter?

BMW M3 E36 med 3,0-litersmotorn med 286 hk.

Volvo V90, 3-literssexa om 204 hk
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Andersson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 december 2009, 19:52:21 PM
Mitshubishi:s GDI motorer var väl först med detta system? 

Mercedes var några år före, 1954 hade "Måsvingen" direktinsprutning. (Ja injektorn satt rätt in i förbräningsrummet)

Såg ut som på gamla dieslar med radpump och bränslerör till spridarna.

Nor1

Motorn i våran ena bil är mer än dubbelt så stor mot vad det gäller i frågan, med den är bara på 173hk.  :-\