Bilder ifrån Köpenhamn del3.

Startat av Möllers, 23 november 2009, 19:42:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Mustman



Mustman


Ersa

Mycket snyggare lösning än på MAN:arna i t.ex Örebro.

Mustman



Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Nog inte alla som ska bort kanske visa går bra enu så får dom vara kvar.


Cyklisten

Verkar som att det blir fler och fler OmniLinkar där? Finns det några Volvo B10BLE kvar?

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: Cyklisten skrivet 24 november 2009, 06:11:24 AM
Verkar som att det blir fler och fler OmniLinkar där? Finns det några Volvo B10BLE kvar?


Jo der er stadig Volvo B10BLE i drift. - Man kan møde dem i forstæder til København, og på Linie 20E & Linie 173E.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

René Thaulov

Citat från: Bussmicke skrivet 24 november 2009, 01:18:22 AM
Skulle de inte försvinna?
Jo, 20. december skulle det være helt slut med gasbusser i København.

Svemicke

Citat från: René Thaulov Nielsen skrivet 24 november 2009, 09:52:07 AM
Jo, 20. december skulle det være helt slut med gasbusser i København.
Hvorför det? Når Sverige indfører mere og mere gasbusser i byerne (Skåne skal desuden køre med gasbusser i hele länet), så vælger København at fjerne dem. Det gør mig lidt nysgerrig.

Dog glæder det mig, at man vælger at fjerne dem, men jeg spørger bare hvorfor. Er det mon noget vi kan lære af Danmark også i Sverige?
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

René Thaulov

Citat från: Svemicke skrivet 24 november 2009, 15:05:27 PM
Hvorför det? Når Sverige indfører mere og mere gasbusser i byerne (Skåne skal desuden køre med gasbusser i hele länet), så vælger København at fjerne dem. Det gør mig lidt nysgerrig.

Dog glæder det mig, at man vælger at fjerne dem, men jeg spørger bare hvorfor. Er det mon noget vi kan lære af Danmark også i Sverige?
Først og fremmest handler det om penge. Gasbusserne er dyrere i drift end dieselbusserne, og Movia mener at de moderne dieselbusser er så miljøvenlige, at man ikke vil betale ekstraprisen for at få gasbusser. Man har i stedet valgt at indføre letvægtsbusser, der bruger mindre brændstof, på nogle linjer det kommer bl.a. på linje 29 fra 20. december 2009. Letvægtsbusserne kendes allerede fra bl.a. Helsingør-området.