Huvudmeny

Industrispionage

Startat av Jonas Strömblad, 23 november 2009, 17:18:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

För 12 år sedan var jag tydligen i Säffle. Hittade lite gamla diabilder daterade 1997. Som väsrat papparazifotografen har jag stått utanför stängslet till Volvo Säffle och plåtat nyleveranser. Hoppas preskriptionstiden för sådant inte överstiger 10 år  ;D

Några ledvagnar till Swebus i Partille. Inte kunde man drömma om att man 12 år senare skulle ratta en av dessa på linje 626 till Ljusterö...

Bortanför Partillevagnarna stod det några lila stadsbussar.

Och sist men inte minst, ett gäng boggibussar till SL Buss i Björknäs. Dessa skulle vandra motsatt väg mot Partillevagnarna, dvs gå från SL Buss till Swebus.

/J

Cyklisten

Malmös fd. skrotbussar, har svårt att tänka mig att dessa en gång i tiden var nya...

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 23 november 2009, 17:18:26 PM
...

Några ledvagnar till Swebus i Partille. Inte kunde man drömma om att man 12 år senare skulle ratta en av dessa på linje 626 till Ljusterö...

...
/J

Hej,

Fina bilder! Ja, Täby fick ju under 2009 några av de f.d. Partillevagnarna, men jag misstänker att det knappt finns några kvar där nu. Täby har ju tagit i trafik sina f.d. Örebrovagnar i 3150-serien. Av Partillevagnarna körde 3321 på 609:an så sent som i förra veckan.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Åhå, så du har börjat packa upp alla lådor i kontoret? :)

Jonas Strömblad

Citat från: Norrortsmicke skrivet 23 november 2009, 18:29:24 PM
Hej,

Fina bilder! Ja, Täby fick ju under 2009 några av de f.d. Partillevagnarna, men jag misstänker att det knappt finns några kvar där nu. Täby har ju tagit i trafik sina f.d. Örebrovagnar i 3150-serien. Av Partillevagnarna körde 3321 på 609:an så sent som i förra veckan.

Jag "råkade" få 3325 på en utflykt till Ljusterö i onsdags. Förutom en ganska sladdrig styrning och riktigt sunkig inredning (dock höga ryggstöd, så den var lika bra som vilken 54xx-vagn som helst), så gick den som ett spjut. Kul med riktig motor när man är van vid 285 hk-symaskiner  :)
/J

Ulf Rådeström

Citat från: Cyklisten skrivet 23 november 2009, 18:16:01 PM
Malmös fd. skrotbussar, har svårt att tänka mig att dessa en gång i tiden var nya...

det kan jag...jag körde dom när dom var nya..men lika sketusla då som dom är nu....tyvärr

Nä...det var nog volvos mest misslyckade projekt tror jag

AO

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 23 november 2009, 21:22:08 PM
Nä...det var nog volvos mest misslyckade projekt tror jag

Trodde det var B7LA  ;)

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 23 november 2009, 20:35:39 PM
Jag "råkade" få 3325 på en utflykt till Ljusterö i onsdags. Förutom en ganska sladdrig styrning och riktigt sunkig inredning (dock höga ryggstöd, så den var lika bra som vilken 54xx-vagn som helst), så gick den som ett spjut. Kul med riktig motor när man är van vid 285 hk-symaskiner  :)
/J

Kul! Denna vecka har jag inte sett någon av Täbys 33-vagnar i trafik. Däremot Råstas 3314 (på linje 520). Den köre med öppen lucka i fronten.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.