Sven Carlsson Trafik XGN191 [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 17 november 2009, 20:00:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Denna av nämnda företag nyinköpta (09-11-09) buss som tågersättning för Krösatåg i Värnamo tidigare idag. Som vanligt sköter Sven Carlsson tågersättningarna vid banarbeten på HNJ. Nu pågår ju spårbyte mellan Klevshult och Värnamo varför tågen är inställda Vaggeryd-Värnamo, i vissa fall Nässjö-Värnamo och Jönköping-Värnamo.

En bild på samma buss på Industrigatan i Ängelholm den 14 februari 2008, då körde Karlssonbuss den på SkåneExpressen.
Det har sedan tidigt i höstas stått en skånelackad Vest hos Karlssonbuss i Vaggeryd, skulle kunna tänka mig att det är just denna som nu köpts av Sven Carlsson.

Cyklisten

Denna har jag åkt med en enda gång för nästan exakt ett år sedan. Trevlig buss! Har de sålt något mer än denna?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 17 november 2009, 20:00:14 PM

Det har sedan tidigt i höstas stått en skånelackad Vest hos Karlssonbuss i Vaggeryd, skulle kunna tänka mig att det är just denna som nu köpts av Sven Carlsson.

Den har under mellantiden varit registrerad på Svenstigs i Värnamo. Den kan förstås ha stått i Vaggeryd ändå.

hisen12

fin buss, Hur ser nyare VEST ut innuti? vrf satsa inte KR på Nyare VEST här i söderhamn ist för VOLVO 8500?

Jeppe Hagelbäck

Det är en rutinerad tågersättningsbuss :)

Bussmicke

Är chansen stor att jag får se den i Värnamo i morgon?

Och

Har denna XGN191 erhållit Sven Carlssonnummer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

De lär väl bara använda den som tågersättning och inte lacka om eller dylikt då de tappar all(?) linjetrafik?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Bussmicke

Enligt en förare här i Värnamo är den återlämnad, var bara lånebuss sa han.
Tråkigt.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 02 december 2009, 10:02:10 AM
Enligt en förare här i Värnamo är den återlämnad, var bara lånebuss sa han.
Tråkigt.

Ja man har tydligen redan sålt den vidare - enligt bilregistret ägs den sedan den 19 november av Omnibuslinjen Habo-Hjo AB. Du får leta vidare lite längre norrut.  ;)

Bussmicke

Man bara hyr den, likaså Habo-Hjo medan man har buss på verkstad
//Bussmicke.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 02 december 2009, 19:59:20 PM
Man bara hyr den, likaså Habo-Hjo medan man har buss på verkstad

Det kan ju så vara - men den står skriven på dem just nu i alla fall.

Bussmicke

Fick det svaret när jag ringde för att höra när den skulle dyka upp
//Bussmicke.