Sista dagen med Veolia i Råstaland, bildextravaganza!

Startat av virtual1, 19 augusti 2007, 22:58:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Kunde ju inte missa chansen att ta farväl av Veolia i Råsta idag, så några timmar under dagen fick min
kära FZ-30 tjänstgöra än en gång. Tänkte att jag som en liten farvälpresent för Veolia skulle bjuda er
på något annat än bara ren "bussporr" - dvs, inte en enda bild med en buss totalt uppkörd rakt i nyllet på er *ler* -
hoppas ni gillar bildspelet o bonusen, o att Busslink nu tar väl hand om den 20? (med Linjebuss/Connex i tankarna)
åring som nu lämnar över!

Å en liten ickebussrelaterad bonus på slutet som jag inte kunde undanhålla er :-)

Bussmicke

Otroligt trevliga bilder.

Var själv ute en sväng efter jobbet i kväll, de kommer senare.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Tja, om någon har abstinens och fortfarande vill ha Veolia-vagnar i SL-dress så rekommenderar jag en tripp till infartsparkeringen vid Täby galopp. Samtliga tio blå Volvovagnar (4950-4960) stod uppställda där tillsammans med några dieseldrivna Scania OmniLinkar. Tyckte det såg ut som 4883-4895 samt 2786 och 2788-2789. Sedan stod även en Scania 113 där som kan ha varit 4834. Dessa ska tydligen användas för ersättningstrafiken på Roslagsbanan från och med i morgon, men frågan är väl om det kommer fungera så bra? Folk har ju vant sig vid de relativt nya och bekväma B9S-vagnarna och att få sitta och åka med tio år gamla Volvo B10MA (som dessutom rullat större delen av sin tid på linje 179 och ser ut därefter) lär nog ge upphov till en del åsikter om man säger så.  :-X
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 19 augusti 2007, 23:00:04 PM
Otroligt trevliga bilder.

Var själv ute en sväng efter jobbet i kväll, de kommer senare.

Tackar :-D

christianm