Huvudmeny

UL upphandling

Startat av Ersa, 13 november 2009, 05:17:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Personligen tror jag det blir hård konkurrens om UL-trafiken. Nobina, KR och smååkarna vill nog behålla och utöka sin trafik, medan Arriva, Busslink och Veolia säkerligen gärna skaffa sig något bra avtal i länet. Om en enda operatör tar "allt" beror väl på om UL uppmuntrar till kombinationsbud.

Är det klart med nya landsbygdsdepån och någon gemensam trafikledning än?

AO

Någon som vet några datum kring UL upphandlingen? När den startar? När den avslutas? Från när börjar det nya avtalet gälla?

Magnus

Den har redan startat. 27/11 är sista dagen att lämna in anbud.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 november 2009, 05:46:29 AM
Eftersom det tydligen blir ett enda stort linjepaket så kan man anta att bara det största operatörerna kommer i fråga.
Vad gäller skoltrafiken kan nog de mindre vara med och konkurrera

Usch då. Jag hade hoppats på flera separata paket och därmed en bredare mångfald. Att enbart en enda trafikoperatör kör all linjetrafik i länet, som Blekinge och Dalarna är lite tråkigt.

Staffan Sävenfjord

Denna tråd har brutits ur tråden som handlade om Gävle stad. Därför har jag ändrat rubrikerna i inläggen. 

Var vänliga att starta nya tråder när det handlar om något helt annat än i den ursprungliga tråden. Annars blir röran i värsta fall total.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

jocke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 november 2009, 10:18:28 AM
Ursäkta :-[

Jag läste aldrig rubriken när jag svarade.

Även solen har fläckar ;)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

RoTe

Censur

virtual1

Citat från: Verspieder skrivet 17 november 2009, 09:34:48 AM
Usch då. Jag hade hoppats på flera separata paket och därmed en bredare mångfald. Att enbart en enda trafikoperatör kör all linjetrafik i länet, som Blekinge och Dalarna är lite tråkigt.

Sjukt tråkigt på flera sätt :-(

MartinMartin

Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 november 2009, 08:44:38 AM
Nä, 27/11 är sista dagen att lämna in en intresseanmälan att man vill delta i upphandlingen och erhålla förfrågningsunderlaget :-)

Sista datum för begäran om handlingar eller för åtkomst till handlingar: 26.11.2009 - 16:30.

Sista datum för mottagande av anbud eller anbudsansökningar: 27.11.2009.

Ersa

Ungefär när tros det stora beskedet komma ut, och ungefär när ska trafikstarten vara?

MartinMartin

Enligt artikel i "UL forum" #4/2009 så ska 3 paket upphandlas.

Ett större regionpaket för stomlinjer, 170 bussar. Anbud ska vara inne 1 Februari

Ett Landsbyggds/Skolpaket; 9 kontraktspaket, c:a 75 bussar. Särskilt utformat för att ge mindre lokala entreprenörer möjlighet att lämna in anbud. Anbud ska vara inne 3 Maj.

Samt "det nya Upptåget", flera tänkbara trafikscenarier eftersom ingen vet exakt vilken sträckning tåget kommer att få framöver. Anbud ska vara inne 17 Maj.

Under försommaren 2010 även upphandling gällande några mindre delar såsom sjukresebussar & tätortstrafiken i Bålsta etc.

1896

Finns det tätortstrafik i Bålsta ? Är det något som härstammar från EB trafik ? Hur många bussar omfattar denna ?

MartinMartin

Citat från: 1896 skrivet 14 december 2009, 14:03:25 PM
Finns det tätortstrafik i Bålsta ? Är det något som härstammar från EB trafik ? Hur många bussar omfattar denna ?

Linje 301, 302, 303 & 305

Ingen aning vem som kör idag, Nobina kanske?

Stefan P

Hej

Tätortstrafiken i Bålsta härstammar i vissa delar från EB trafiken, andra delar har tillkommit pga. Bålsta växt.
All tätortstrafik och övrig trafik i Bålsta köres av Nobina.

mvh Stefan P