Huvudmeny

Censur...

Startat av RoTe, 13 november 2009, 20:55:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Pga att en "kollega" golat till chefen måste jag härmed radera all text till detta inlägg. Ni får nöja er med bilden.

Cityliner

ja men de sparar iaf in pengar på städningen ;D

Leif D

Det där är väl inget märkligt fenomen, händer väl då och då på många platser i landet, men de skulle väl bli sedvanligt liv om man drog in turer eller hela linjen.

Städa bussen ska väl göras ändå, antar att det finns beställning på det, alltså ska det ju utföras.
;-)

Ulf Rådeström

Att vara lojal med företaget är kanske ett pris man får betala om man skall jobba på ett sådant.....

RoTe

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 19 november 2009, 20:57:59 PM
Att vara lojal med företaget är kanske ett pris man får betala om man skall jobba på ett sådant.....

Vad hände med moralen bland fotfolket? Att vara skvallerbytta är inget som gynnar en...  ;D

Jo

Citat från: RoTe skrivet 19 november 2009, 21:12:20 PM
Vad hände med moralen bland fotfolket? Att vara skvallerbytta är inget som gynnar en...  ;D

Nu kommer jag inte ihåg exakt hur texten var formulerad men det var väl inte värre än att det gick ut på att linjen/turen hade väldigt låg beläggning. Man får väl anta att UL inte beställer trafik utifrån vad man läser på ett forum om passagerarunderlaget.

RoTe

Det hela grundar sig i att jag som förare inte får ha någon som helst kontakt med UL. Det har vid flertalet tillfällen förekommit frågor hos mig som mina chefer inte kunnat svara på och dessa har heller inte haft något intresse i att ta reda på svaret. Då frågade jag om telnr till UL men fick kalla handen. Jag får inte prata med UL som förare!

Nu hade jag en åsikt om UL i denna tråden och det får jag inte ha som förare. Hade jag formulerat tråden som skriven av en privatperson hade det säkert inte varit några problem.

Förövrigt tycker jag golaren kan ta och skriva något här på BS, om han nu förstår sig på hur man gör.  ::)

Cyklisten

Men du var ju inte i tjänst när du skrev inlägget? Eller hur var nu anställningsavtalet utformat?

stora mellösa

Citat från: RoTe skrivet 19 november 2009, 22:11:45 PM
Det hela grundar sig i att jag som förare inte får ha någon som helst kontakt med UL. Det har vid flertalet tillfällen förekommit frågor hos mig som mina chefer inte kunnat svara på och dessa har heller inte haft något intresse i att ta reda på svaret. Då frågade jag om telnr till UL men fick kalla handen. Jag får inte prata med UL som förare!

Nu hade jag en åsikt om UL i denna tråden och det får jag inte ha som förare. Hade jag formulerat tråden som skriven av en privatperson hade det säkert inte varit några problem.

Förövrigt tycker jag golaren kan ta och skriva något här på BS, om han nu förstår sig på hur man gör.  ::)

det kan inte vara så att din chef sett vad du skrivit här? finns ju möjlighet att lsa utan att vara registrerad coh somd et framkommit tidigare så ifnns det ju chefter för olika bolag som läser

RoTe

Citat från: stora mellösa skrivet 19 november 2009, 22:16:58 PM
det kan inte vara så att din chef sett vad du skrivit här? finns ju möjlighet att lsa utan att vara registrerad coh somd et framkommit tidigare så ifnns det ju chefter för olika bolag som läser

Kan det väl vara, men i så fall ljög han då han sa att en kollega meddelat honom vad jag skrivit... Och någon lögnare tror jag absolut inte han är.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 november 2009, 22:31:27 PM
Men att förarna inte bör diskutera saker o ting med beställaren utan arbetsgivarens vetskap och utan samförstånd med denne är faktiskt ganska viktigt.

Nej, då kan det gå som när en lokförare tog kontakt med Västtrafik om att skyltningen vid Göteborgskalaset hade haft felaktigheter veckan före på Göteborg C och Västtrafik därför stängde ned hela skyltsystemet trots att en nitisk tjänsteman (det vill säga jag) hade ägnat en hel arbetsdag åt att få det rätt. Hade han i stället vänt sig till mig så hade jag kunnat åtgärda det i lugn och ro och det kaos som uppstod hade inte behövt uppstå.
Nu vill jag inte bara anklaga föraren utan det var naturligtvis ännu mer fel av Västtrafik att inte kolla om några åtgärder vidtagits. De felaktiga skyltningarna hade jag ingen skuld i.

RoTe

Alla gör vi fel, många gånger oftast, då vi är människor.

Hoppas innerligt att min "kollega" också gjort ett fel, för att gola, det gör man inte om man vill ha en dräglig arbetsplats.

Ulf Rådeström

Citat från: RoTe skrivet 19 november 2009, 21:12:20 PM
Vad hände med moralen bland fotfolket? Att vara skvallerbytta är inget som gynnar en...  ;D

Rätt!
Men det är fortfarande så att jobbar man på ett företag så får man hålla sig till det som gäller där.
Vill man klaga, förbättra eller ha åsikter - gå till rätt instans eller person.
Gå ut på forum eller i tidningar o klaga är det sämsta man kan göra.

Jag skulle själv aldrig komma på och skriva saker om företaget jag jobbar på - jag har ju själv valt jobba där jag jobbar. Vill jag ändra på något - går jag till den som har hand om saken - även om det kanske inte leder till det resultatet jag vill.

Klarar man inte o hålla sig till företagspolicyn - så finns det andra jobb man kan jobba med...sorry..men det är min benhårda åsikt.

Sen hade du väl otur att nån skvallrade - spelar ingen roll vem - men varför måste man gå ut och skriva saker som folk överhuvud taget ska behöva skvallra för arbetsledningen om?

Sen att jag får på fan här om den är en annan sak - men har jag fel i det jag skriver??

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 november 2009, 23:07:52 PM
För min egen del så får ni vänta på mitt kritiska skrivande till jag skriver memoarerna, det kan bli en intressant läsning kan jag utlova.

Jag beställer härmed ett exemplar..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.