Huvudmeny

Då och nu...

Startat av Jeppe Hagelbäck, 08 november 2009, 13:33:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svemicke

Finns det någon sådan här Volvobuss bevarad någonstans?

Linje 17 vill jag minnas slog knut på sig själv vid Konserthuset. Min farmor bodde (bor än) på Bellevuegården (Bellevue uttalas bällvi) och jag vill minnas att jag - resandes från Arlöv - kunde ta linje 17 från Värnhemstorget mot Käglinge för att byta till linje 17 mot Bellevuegården vid Konserthuset (samma hållplats på samma sida av gatan). Om jag inte minns fel tjänade jag en buss på att göra så här istället för att åka mot Bellevuegården direkt från Värnhemstorget.

Vill även minnas att linje 17 fick ny linjesträckning på slutet. Att den gick Nobelvägen istället för Föreningsgatan och på så sätt inte kom vid Konserthuset två gånger.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Niklas Bygdestam

Citat från: Svemicke skrivet 18 november 2009, 01:15:07 AM
Finns det någon sådan här Volvobuss bevarad någonstans?

Linje 17 vill jag minnas slog knut på sig själv vid Konserthuset. Min farmor bodde (bor än) på Bellevuegården (Bellevue uttalas bällvi) och jag vill minnas att jag - resandes från Arlöv - kunde ta linje 17 från Värnhemstorget mot Käglinge för att byta till linje 17 mot Bellevuegården vid Konserthuset (samma hållplats på samma sida av gatan). Om jag inte minns fel tjänade jag en buss på att göra så här istället för att åka mot Bellevuegården direkt från Värnhemstorget.

Vill även minnas att linje 17 fick ny linjesträckning på slutet. Att den gick Nobelvägen istället för Föreningsgatan och på så sätt inte kom vid Konserthuset två gånger.

I Sverige är jag tveksam. Men i Danmark borde det finnas kvar
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Cyklisten

Citat från: Svemicke skrivet 18 november 2009, 01:15:07 AM

Oj, detta minns jag alltför bra, hände ofta att det stod felaktig destination i skylten och folk åkte fel ;)