KR Trafik 202 Nylackad och fin

Startat av MartinMartin, 05 november 2009, 01:48:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

Hittade denna vid depån, är det kanske första bussen med nya UL loggan på?

Niclas Rosenius

Mycket trevligt, tur att man fick den på bild med den gamla lacksättningen  ;)

//Niclas

Ersa

Riktigt stiligt! Svart logga passar mycket bättre än röd på gula bussar. Dessutom syns operatörens namn tydligare. :)

Dock tycker jag att UL kunde ha väntat med att introducera både den gula lacken och nya loggan tills trafikstarten efter nästa upphandling. Nu blev det att alla operatörer skulle lacka om sina grå bussar till gula med röda loggor mitt i avtalsperioderna. 3-4 år därefter ska väl alla röda dekaler bytas ut till nya svarta (som på bilderna)? Och efter ytterligare en tid när dekalbytet äntligen är klart kanske vissa operatörer visar sig tappa trafik och får flytta bussarna till ett annat län där de får en helt ny färg... igen.

Bussmicke

Det må jag säga gick snabbt, dock föredrar jag nog gamla loggan med det är nog mest en vanesak
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Jag tycker den röda loggan var finare. Passade bättre till den gula färgen. Svart känns lite tråkigt.. :-\

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Walter

Den som gjorde designen måste ha tittat på Utbildningsradion samtidigt.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 05 november 2009, 01:51:48 AM

Mycket trevligt, tur att man fick den på bild med den gamla lacksättningen  ;)

//Niclas
och det fick ju inte en annan då :( ulgula går det ju tretton på dussinet av, så nu blev den inte alls lika intressant att fota... Skulle åkt upp till uppsala tidigare...

Muk

Jag tycker att nya UL logotypen är riktigt bra för den gula färgen. OM man däremot prövar hela designkonceptet så föredrar jag silvergrå/rött på bussarna och röda skyltar med den gamla logotypen.