Huvudmeny

Busslink 8959

Startat av Ersa, 02 november 2009, 15:39:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Gelins nya tjänstebil? Helt i min smak iaf! :)

bisquit

Kul att Busslink fått en riktig tjänstebil att åka med.

Nico

Äh, det är en Saab! Inget speciellt med den i sig utan en Škoda går lika lika bra om inte bättre.  :-\

Volvo V70 sedan är rymligare, men etanolversionerna saknar själ. Den i mitt tycke bästa bilen är nog fortfarande Volvo 940:n som då har den stora fördelen att den tack vare sin bakhjulsdrift är så smidig i stadstrafik. Vänder på en femöring om det behövs medan de framhjulsdrivna härkena nästan kräver samma utrymme som en buss...  :P  ;D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Citat från: Nico skrivet 02 november 2009, 19:56:08 PM
Äh, det är en Saab! Inget speciellt med den i sig utan en Škoda går lika lika bra om inte bättre.  :-\

Men om det hade stått en Škoda på garageplanen istället för 9-3:an... ja, då vette tusan om kameran kommit fram! ;)

Matte

Citat från: Nico skrivet 02 november 2009, 19:56:08 PM
Äh, det är en Saab! Inget speciellt med den i sig utan en Škoda går lika lika bra om inte bättre.  :-\

Volvo V70 sedan är rymligare, men etanolversionerna saknar själ. Den i mitt tycke bästa bilen är nog fortfarande Volvo 940:n som då har den stora fördelen att den tack vare sin bakhjulsdrift är så smidig i stadstrafik. Vänder på en femöring om det behövs medan de framhjulsdrivna härkena nästan kräver samma utrymme som en buss...  :P  ;D

Trevligt att det är åtminståne en häär på forumet som har samma filosofi med bilar... Jag tycker också att 940 serien i olika utföranden är bästa bilen. Men iof åker jag en gammal Volvo 244 men kikar efter en sjysst 945a. Men det är en pansar vagn 244an om man ska jämföra mot alla SAABs plasraketer som nu kommer ut från SAAB fabriken...

Niclas Rosenius

Ja, herr Gelin får nog nått att leka med  ;)

Men en 4X4 Skoda Octavia är och rolig att leka med  ;D

//Niclas

Magnus_J

nä vi har andra som får åka bil =)  ;D

Leif D

Vad man har för bilar för yttre trafikledare kan ju regleras i avtalen också, som i Norrköping.
Som denna NISSAN X-TRAIL 2.0 DCI S, 2008, som Veolia har i Norrköping.

Veolia 9635 vid Söder Tull, 2009-05-04. Foto Leif D.
;-)

the0fiskis

vf har den inte blåljus? :o  ??? kan vara en ide att ha   ::)

Ersa

Citat från: the0fiskis skrivet 03 november 2009, 15:39:07 PM
vf har den inte blåljus? :o  ??? kan vara en ide att ha   ::)

Blåljustillstånd kan du bara få beviljat om du bedriver spårtrafik, som t.ex GS i Göteborg, Veolia i Stockholm & Norrköping samt MTR i Stockholm. Roslagståg är nog en av de få lokalbaneoperatörerna som inte har någon blåljusbil.

Magnus_J

blåljustillståndet har koppling med Järnvägslagen.

the0fiskis

Citat från: Verspieder skrivet 03 november 2009, 17:35:23 PM
Blåljustillstånd kan du bara få beviljat om du bedriver spårtrafik, som t.ex GS i Göteborg, Veolia i Stockholm & Norrköping samt MTR i Stockholm. Roslagståg är nog en av de få lokalbaneoperatörerna som inte har någon blåljusbil.
ok ok
så det kommer komma blåljus bilar när stockholm får mer spårvangar? eller ´kommer dom bara kvar den dom har nu? kanske lite utanför forumet ramar :(

Ersa

Citat från: the0fiskis skrivet 04 november 2009, 15:46:42 PM
ok ok
så det kommer komma blåljus bilar när stockholm får mer spårvangar? eller ´kommer dom bara kvar den dom har nu? kanske lite utanför forumet ramar :(

Hur många bilar med blåljus som MTR och Veolia har i Stockholmsområdet vet jag inte, och inte heller hur många tillstånd som är knutna till tunnelbanan respektive lokalbanorna. Men om någon annan har koll på detta får ni gärna berätta.

Magnus_J

det beror väl på vilka som vinner upphandlingen av spårvägen.
har heller inte riktigt koll på bilarna som Veolia hade men det var väl minst en bild på TC.

buskörare

Citat från: Matte skrivet 02 november 2009, 20:23:39 PM
Trevligt att det är åtminståne en häär på forumet som har samma filosofi med bilar... Jag tycker också att 940 serien i olika utföranden är bästa bilen. Men iof åker jag en gammal Volvo 244 men kikar efter en sjysst 945a. Men det är en pansar vagn 244an om man ska jämföra mot alla SAABs plasraketer som nu kommer ut från SAAB fabriken...

Ja, det går ju jättebra att jämföra en bil från 80/tidigt 90-tal med en ny bil  ::)