Azorerna del 1: Farias på ön Horta

Startat av Ersa, 17 september 2009, 10:51:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Det var över två år sedan jag lade upp mina semesterbilder från de portugisiska öarna ute i Atlanten, och många nya forumiter har tillkommit sedan dess. Dessutom har jag förbättrat alla reprisbilder samt ska även lägga ut fler som jag inte orkade lägga ut förrförra året. Plus att Bussmicke blir glad att se bilder från andra ställen än mina jobb, även fast det är repriser. :P

Vi landade försenade på flygplatsen på ön Horta på eftermiddagen den 1 augusti, och missade tyvärr den sista färjan till grannön som skulle bo på. Så det blev att övernatta på Horta och kunna passa på att utforska det största samhället Faial med där 6 400 av öns 15 000 invånare bor.

Varje ö har ett större (och ibland även ett mindre) bussbolag, då bussar inte kan skeppas över öarna på ett billigt sätt. Hortas bolag heter Farias, och hade förvånansvärt hög andel Volvo med portugisiska karosser. De flesta med bakmotor, men en B10M kan ses nedan. För er som undrar finns inte bensinkedjan Bilisten på Azorerna, så något varumärkesbråk förekommer inte. ;)

Fler bilder på detta företags bussar kommer att fyllas på i denna tråd framöver.

Ersa

Ersa

Ersa

Ersa