På kryssning med Vision of the Seas

Startat av Jocke Selling, 13 september 2009, 15:14:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

16/6-20/6 Var jag på Kryssning med Vision of the Seas. Avresa från frihamnen 18:00 tisdag 16/6, embarkering med påföljande lunchbuffe skedde på för eftermiddagen.

Från hissen hade man en fantastisk vy över fartygets innandömme

På däck nio (av totalt 11) fanns utomhuspool, omgärdad av bubbelpooler.

Här förbereder man sig för utlägget på bryggan.

Överhuvudtaget präglades båten och resan av enastående lyx och flärd. Med fantastisk mat och trevlig underhållning.

17/6 tillbringades i Tallinn

Bussbilder från Tallinn visas i annan tråd på snacket.

18/6 var en stor besvikelse, hårda vindar gjorde att vi nekades att gå i hamn i St Petersburg, och dagen spenderades till havs istället.

19/6 Midsommarafton, bjöd besättningen på en liten parad på däck nio

och sedan var det traditionellt midsommarfirande, med smågrodor mm

På morgonen 20/6 angjorde vi åter Stockholm

Här transporteras bagaget från båt till terminal.

jocke

Såg trevligt ut, tänkte själva köra den där, men de blev aldrig av då jag inte hittade någon att åka med.

Jag och en kompis har dock kollat på hur mycket de kostar att åka med Oasis of the Seas i karibien nästa år. Vi får väl se om de blir av.

Hur var maten ombord, hytter, barer osv?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Jocke Selling

Citat från: jocke skrivet 13 september 2009, 15:28:26 PM
Såg trevligt ut, tänkte själva köra den där, men de blev aldrig av då jag inte hittade någon att åka med.

Jag och en kompis har dock kollat på hur mycket de kostar att åka med Oasis of the Seas i karibien nästa år. Vi får väl se om de blir av.

Hur var maten ombord, hytter, barer osv?
Nu hade vi en relativt simpel hytt på 3:e däck, men den var rymlig och prydlig och funkade mer än väl till att sova i. Maten var mycket bra, och tillgänglig nästan jämnt. Matsalen med bordservering var fantastisk och buffe resturangen var bra den med. Tillgången på barer var stor och dessa var utan undantag helt ok. Är själv väldigt sugen på "Oasis", men troligen blir det en liknande resa i början på nästa sommar eftersom Vision of the Seas ska återkomma då.