Huvudmeny

Olycka

Startat av Jonas Strömblad, 13 september 2009, 11:49:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Tyvärr tror jag inte att denna olycka förändrar busstrafikens låga status och det låga säkerhetstänkandet. Vad jag vill minnas efter att ha kört landsbygdstrafik dagarna de senaste dödsolyckorna utanför Arboga (Hellbergs Volvo 9900) samt Rasbo (KR Trafiks två Volvo 9700) är folk kunde åka buss dagarna efteråt och samtidigt läsa en tidning om olyckorna, men ändå inte använda sitt eget bälte. :o

När kommer alla ha lärt sig att alla ska använda bältet i en buss, även utan påminnelse från förare eller guide? Jag tycker att det är lite märkligt att det går så långsamt, med tanke på hur många år det varit självklart det varit att sitta bältad i en personbil.

Robert Brink

CitatNär kommer alla ha lärt sig att alla ska använda bältet i en buss, även utan påminnelse från förare eller guide? Jag tycker att det är lite märkligt att det går så långsamt, med tanke på hur många år det varit självklart det varit att sitta bältad i en personbil.

Även på flyget, så fort "Fasten seatbelt" skylten slocknar, så knäpper 90% upp sina bälten fast dom sitter kvar i stolarna...

//R