Hur stora är oddsen egentligen...

Startat av Bussmicke, 11 september 2009, 23:55:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

...för att någon digabilitet av denna kaliber skall inträffa?
På 1 ½ minut kom dessa 3:

Rött på Blått..

Nu har jag fått båda Norrtäljes CN113-led på 676...

Blått på rött...

Rött på Blått igen..

Lugn, ingen paniik för er som undrar; 4913 körde på den sedvanliga traden i morse..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Ibland skall man ha tur att få det lilla annorlnda på bild  ;)

Trevliga bilder

//Niclas

Ersa

Åhå har även 4913 kommit till i Roslagen numera?

Bussmicke

Citat från: Verspieder skrivet 12 september 2009, 00:42:00 AM
Åhå har även 4913 kommit till i Roslagen numera?

Missade du bilden från Roslags Näsby förra veckan? ;)
Samma linje..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 12 september 2009, 08:02:20 AM
Missade du bilden från Roslags Näsby förra veckan? ;)
Samma linje..

Ja, den missade jag. Kul med tre st CN113ALB i Roslagen/Norrort. :)

Bussmicke

4914 rullar på Handenlinjer.
4911-4914 verkar bli kvar för evigt, det som skulle va Lånevagnar...
//Bussmicke.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 12 september 2009, 13:45:07 PM
4914 rullar på Handenlinjer.
4911-4914 verkar bli kvar för evigt, det som skulle va Lånevagnar...

Kör med dem till sista dagen som åldern (årsmodellen) säger stopp! :D

latmasken

Varför ska det vara olika färger på bussarna när dom går på i stort sett samma linjer? typ, 670-680. Jag fattar att det finns en vits med att 1-4 har blå bussar. Men annars så borde det väl kvitta!
Skulle vara roligt att veta var bussen som har destination Stockholm stannar? Stan är väl ganska stor vill jag minnas.

Broder Trucker

Har BL2181 alltid gått hos SL eller är den inflyttad, isåfall från vart?

virtual1

Citat från: Broder Trucker skrivet 12 september 2009, 18:43:20 PM
Har BL2181 alltid gått hos SL eller är den inflyttad, isåfall från vart?

21(81) säger att den har ett förflutet från Nyköping, de gamla bussarnas 2 första siffror avslöjar en hel del om det förflutna =)

Ersa

Citat från: latmasken skrivet 12 september 2009, 18:40:17 PM
Varför ska det vara olika färger på bussarna när dom går på i stort sett samma linjer? typ, 670-680. Jag fattar att det finns en vits med att 1-4 har blå bussar. Men annars så borde det väl kvitta!

Vi som bor/bott i detta område och där åkt och kört buss frågar oss samma fråga. Ingen resenär i Roslagen efterfrågar då blå bussar på stomlinjerna 670 till Vaxholm och 676 till Norrtälje, medan allt annat ska vara rött.

Citat från: latmasken skrivet 12 september 2009, 18:40:17 PM
Skulle vara roligt att veta var bussen som har destination Stockholm stannar? Stan är väl ganska stor vill jag minnas.

Roslagslinjerna 639, 670, 676, 680 m.fl går till tunnelbanestationen Tekniska Högskolan, intill Stockholms Östra station på Valhallavägen, medan förstärkningsbussar kan stannas redan vid tunnelbanestationen Danderyds sjukhus.
Angående texten "Stockholm" tjatade jag ofta på SL att man skulle ändra den till "Stockholm Ö", men förgäves. Bussarna som går från andra områden in till stadens mer centrala delar skyltas "Stockholm C", så texten "Stockholm" används mig veterligt bara på de Roslagslinjer som ska till Tekniska Högskolan.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 12 september 2009, 23:31:08 PM
21(81) säger att den har ett förflutet från Nyköping, de gamla bussarnas 2 första siffror avslöjar en hel del om det förflutna =)

Nja, 21 är Eskilstuna Scania, Nyköping är 11 Scania. I Nyköping hade den troligare hetat 1181
//Bussmicke.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 13 september 2009, 00:25:16 AM
Nja, 21 är Eskilstuna Scania, Nyköping är 11 Scania. I Nyköping hade den troligare hetat 1181

Självklart, fick hjärnsläpp där =)

Möllers

latmasken

Tack för svaret Verspieder. I bland får jag för mig att du är Umeåbo, men du verkar veta allt möjligt om hela Sverige.
Nåväl, jag skulle vara nöjd om det kom en buss som var ren inuti. Vilken färg utsidan har spelar mindre roll.